۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۳۲۳
نماینده خبرگان رهبری:

مصرف‎گرایی علمی در دانشگاه‎ها به زیان کشور تمام می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این‌که مصرف‌گرایی علمی در دانشگاه‌ها به زیان کشور تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مصرف دانش دست چندم و فاسد غربی در دانشگاه‌های کشور هیچ فایده‌ای در تولید علوم جدید و فناوری نوین نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردیبل امروز در دیدار اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این‌که تولید علم و ارتقای دانش در جامعه اسلامی از دیدگاه مبانی دینی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: خودکفایی در عرصه‌های علمی لازمه استقلال در سایر بخش‌های صنعتی و اقتصادی است.

 

وی با بیان این‌که مصرف‌گرایی علمی در دانشگاه‌ها به زیان کشور تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مصرف دانش دست چندم و فاسد غربی در دانشگاه‌های کشور هیچ فایده‌ای در تولید علوم جدید و فناوری نوین نخواهد داشت، دشمنان سال‌هاست که ما را تحریم علمی کرده‌اند، بنابراین نباید انتظار داشت که غرب راضی به رشد و تولید علم در ایران اسلامی باشد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری از سوی دانشگاهیان و مقابله با جنگ نرم دشمنان تصریح کرد: مادامی که پژوهش جایگاه حقیقی خود را نیافته و حلقه واسط میان دانشگاه و صنعت برقرار نشود، به دنبال مصرف‌گرایی از علوم غربی خواهیم بود.

 

امام جمعه اردبیل، بر لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تولید علم مفید و سعادت‌بخش تنها از سوی دانشجویان و اساتیدی خداگرا، متعهد و دین‌مدار محقق خواهد بود، به عبارت دیگر تولید علم و ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی دانشجویان در دانشگاه ها بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه علم و اندیشمندان در دین مبین اسلام اظهار داشت: در شرایطی که امت اسلامی از عالی‌ترین منابع فکری و بزرگترین ذخایر خدادادی برخوردار است، شایسته نیست که در عرصه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و علمی وابسته به مستکبران باشد.

 

وی بهره گیری از آخرین فناوری های روز و تقویت آن برای تربیت دانشجویان را بالاترین حسنه در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور دانست و گفت: نقش اساتید و اعضای هیأت علمی در تربیت دینی دانشجویان بر کسی پوشیده نیست، از این رو باید در گزینش اساتید در دانشگاه‌ها نیز دقت لازم صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل جایگاه تربیتی اساتید دانشگاه و نقش آنان در پیشبرد اهداف علمی کشور را مورد تأکید قرار داد و  خواستار برنامه ریزی منسجم و آینده‌نگر در ابعاد مختلف برای شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از نخبگان و پژوهشگران علمی در فضای دانشگاهی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات