۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۵۰۳۲۴

پژوهشگران حوزه علمیه آذربایجان‌غربی شناسنامه‌دار می شوند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته پژوهش، همایشی با عنوان « ضرورت پژوهش در حوزه‌های علمیه » در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه بر گزار شد.
پژوهشگران حوزه علمیه آذربایجان‌غربی شناسنامه‌دار می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همزمان با هفته پژوهش، امروز همایشی با عنوان « ضرورت پژوهش در جامعه و حوزه‌های علمیه » با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دانشگاه ارومیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبدی فام، معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در این مراسم با تأکید بر این‌که پژوهش در علوم انسانی و تفقه در دین مهمترین ویژگی نظام آموزشی حوزه است، اظهار داشت: با این حال هنوز پژوهش در حوزه های علمیه مورد غفلت واقع شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که بایستی نظام آموزشی حوزه و دانشگاه پژوهش‌محور باشد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزوی کمک کنند تا مدارس علمیه استان مانند گذشته در بحث‌های پژوهشی پر بارتر و فعال‌تر باشند، چراکه پژوهش زیربنای توسعه علوم و پویایی نهادهای آموزشی و علمی است.

 

حجت الاسلام عبدی فام در ادامه به تشریح اهمیت پژوهش از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: 70 درصد از فرمایشات رهبری در جریان سفر به قم، درباره پژوهش و اهمیت آن بوده است که نشان می دهد پژوهش بایستی جایگاه حقیقی خود را در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه بیابد.

 

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: مرکز مدیریت استان از تمام صاحب نظران دعوت می کند تا در این زمینه به حوزه ها کمک کنند و با نشست های علمی، نقد کتاب ها و برپایی مناظره های علمی و هر کاری که باعث پیشرفت علم و پژوهش در حوزه شود، زمینه را برای شناسایی، تربیت و پرورش طلاب محقق و پژوهشگر فراهم کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب در استان و شناسنامه دار کردن پژوهشگران حوزه علمیه آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در همین راستا نمایشگاه پژوهشی با نمایش آثار پژوهشی طلاب مدارس علمیه استان نیز برپا خواهد شد.

 

همچنین مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تأکید بر ضرورت و اهمیت پژوهش در جامعه اسلامی ایران گفت: اهم برنامه های حوزه های علمیه باید پژوهش محور باشد، چراکه جامعه بدون پژوهش مانند جسم بدون روح است، از این رو پژوهش باید در رأس برنامه های حوزه قرار گیرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات