۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۵۰۵۲۲

پنجمین جلسه هماهنگی بزرگداشت شهیده سیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت طلبه شهیده فهیمه سیاری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
يحيي عقيلي رييس ستاد کنگره شهداي روحاني کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت طلبه شهیده فهیمه سیاری، با حضور سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مدیریت یحیی عقیلی، رییس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان تام‌الاختیار صدا و سیما، ارشاد اسلامی، روابط عمومی سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج جامعه زنان قم، همچنین نمایندگان تام‌الاختیار رادیو معارف، روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مؤسسه راویان فتح به این نشست دعوت شده بودند.

شرکت فعال در جلسات ستاد بزرگداشت برای برنامه‌ریزی و تهیه فیلم، عکس و خبر از جلسات و برنامه، هماهنگی، چاپ و توزیع ویژه‌نامه، تشکیل هیأت تحریریه و ارسال مقالات و خاطرات شهید بر روی سایت‌های مربوطه از جمله سایت کنگره شهدا و ایثارگران کشور از جمله وظایفی بود که بر عهده اعضای دعوت شده به این نشست گذاشته شد.

همچنین ارائه فیلم به صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، هماهنگی ساخت تیزر و زیرنویس از مراسم، تهیه و تولید کلیپ شهیده سیاری و پخش رسانه‌ای آن‌ها و فراخوان حضور مردم و اقشار مختلف از دیگر وظایفی بود که در این نشست مقرر شد که انجام شود.

یحیی عقیلی، رییس ستاد کنگره شهدا و ایثارگران کشور به بیان بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این راستا پرداخت و در بیان ضرورت فعالیت در این عرصه گفت: شهیده سیاری استوره شهدا و طلبه‌های خواهر ما بوده و باید به صورت صحیح به جامعه شناخته شود تا الگوسازی مناسبی صورت بگیرد. 

اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این نشست، شهادت حضرت رقیه(س) و اسارت اهل‌بیت رسول اکرم(ص) را با تناسبی که به بزرگداشت شهیده سیاری دارد را تسلیت گفت و افزود: این‌که تا به‌حال پنج جلسه برای هماهنگی این بزرگداشت برگزار شده و فعالیت‌ها و تقسیم کار مناسبی انجام شده جای قدردانی و تشکر دارد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی باید در راستای ادای حق این شهیده کارهای فاخری انجام دهند چرا که ما نیاز به الگوسازی در جامعه زنان داریم.

اسماعیلی طبا با اشاره به این‌که تا کنون نسبت به شهیده سیاری کار فاخری انجام نشده، اظهار داشت: باید با تولید فیلم‌های مستند، داستانی یا سینمایی در موضوع زندگینامه این شهیده، وی را به جامعه شناساند.

وی در اهمیت تولید اثر هنری مانند فیلم تأکید کرد: اگر شش ماه پیش را نظاره کنید، متوجه می‌شوید که شهید باقری نیز شخصیت شناخته شده‌ای نبود اما پس از تولید سریال مستند و بازسازی شده از وی، این شخصیت نابغه دوره دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان معرفی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: همان‌طور که وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد شناساندن شهدا به‌ویژه شهدای خواهر طلبه به جامعه است، در خصوص شهیده سیاری نیز کارهایی انجام شده است از جمله زندگی‌نامه این شهیده به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های تحت نظر وزارت ارشاد ارسال شده است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصمیم دارد که سی دی زندگی‌نامه این شهیده را به انجمن‌های هنری تابع اداره ارشاد از جمله سینمای جوان، هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی و انجمن عکاسان ارسال کند تا از آن الگو گرفته و بر اساس آن به تولید آثار هنری اقدام کنند.

اسماعیلی طبا خاطرنشان کرد: اگر در زمینه معرفی یا زندگی‌نامه شهیده سیاری کتابی نوشته شود، آن را در کمیته خرید معرفی می‌کنیم تا از فروش آن‌کتاب حمایت شود؛ همچنین نامه‌ای برای معاون فرهنگی وزارت ارشاد تنظیم می‌شود تا از انتشار این‌گونه کتب حمایت کند./997/پ202/پ

ارسال نظرات