۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۵۰۸۰۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

پیروی نکردن از ولایت طمع دشمنان را زیاد می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر لزوم تبعیت و پشتیبانی از ولایت تأکید کرد و گفت: حمایت از رهبری به حفظ نظام کمک کرده و ایجاد تفرقه و عدم پیروی از ولایت طمع دشمنان را زیاد می‌کند.
آيت الله محمد علي علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه امروز سوم دیماه در دیدار جمعی از دانش‌آموختگان مرکز آموزش پاسداری علویون، با بیان این‌که قرآن دربردارنده مسائل مورد نیاز بشر است، گفت: در قرآن به جایگاه بشر توجه ویژه‌ای شده و خداوند انسان‌ها را بر اساس نیت‌های آنها تقسیم کرده است.
وی با اشاره به این‌که برخی از افراد تنها به زندگی مادی توجه کرده و فقط دنیا را مورد توجه قرار می‌دهند، ابراز کرد: اینان کسانی هستند که زندگی جاودان آخرت را فدای لذت‌های زودگذر مادی می‌کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: عدل خداوند سبب می‌شود که نعمت‌ها و مواهب خود را بر اساس نیت‌ها و شایستگی‌های بندگان عطا کند.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های زندگی، ناشی از اعمال خود انسان‌ها است، اظهار کرد: از این رو انسان همیشه باید در کارها رضایت خدا را مد نظر خود قرار دهد و احتیاجات خود را فقط از پروردگار بخواهد.
وی بر ضرورت توجه به آخرت و حساب و کتاب اعمال تأکید کرد و گفت: انسان بعد از مرگ به خاطر کارهایی که انجام داده بازخواست می‌شود؛ پس در زندگی باید به گونه‌ای رفتار کرد تا در آخرت آسوده بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را مصداق بارز توجه کنندگان به آخرت دانست و ابراز کرد: عقیده آنها سبب شد که با شهادت طلبی در برابر دشمنان ایستاده و از انقلاب اسلامی دفاع کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان بر لزوم تبعیت و پشتیبانی از ولایت تأکید کرد و گفت: حمایت از رهبری به حفظ نظام کمک کرده و ایجاد تفرقه و عدم پیروی از ولایت طمع دشمنان را زیاد می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات