۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۰۶۵
حجت الاسلام رفعتی:

بزرگداشت حماسه 9دی، فتنه گران و دشمنان را ناامید می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایام فتنه موجب بصیرت و آگاهی مردم شد، گفت: اصل پیدایش حماسه عظیم 9 دی بر اساس فرمایشات ایشان صورت گرفت.
حجت الاسلام عباس رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش کلیدی رهبرمعظم انقلاب در کنترل فتنه 88 اظهار داشت: باید به نسل های بعدی هم این نکته را گوشزد کرد که رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و نفوذ کلام ایشان موجب بصیرت مردم و خلق حماسه 9 دی شد.


وی افزود: بعد از سخنان ایشان مردم به جوش و خروش آمدند و هرکس به هر شکلی که می توانست در این صحنه وسیع حضور پیدا کرد؛ این حماسه در روز و ساعتی غیرمعمول اتفاق افتاد که حاکی از خود جوش بودن این حرکت مردمی بود.


رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم عظمت 9 دی را در بصیرت و پشتیبانی همه جانبه مردم از نظام و ولایت دانست و گفت: ارزش نرم افزاری این حماسه بصیرت مردم و ارزش سخت افزاری آن مصونیت نظام از طوفان انحراف بود؛ 9 دی نقشه دشمنان را نقش برآب کرد و کشور را از آفات آن حفظ کرد.


این استاد حوزه علمیه در تحلیل تجلی حضور مردم در این حماسه ابراز داشت: اگر این اقدام به موقع نبود شاید دیگر امروز در سایه نظام اسلامی زندگی نمی کردیم چراکه دشمنان می خواستند نظام اسلامی را به غیر اسلامی تبدیل کنند؛ بسیاری از ارزش ها را از دست می دادیم و برای حفظ بخشی کوچکی از ارزش های خود هزینه زیادی می پرداختیم.


بزرگداشت هرساله 9 دی تکرار نا امیدی دشنان است
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به آیه « وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ؛ ایام الهی را به مردم یادآوری کن» گفت: فلسفه یادآوری هرساله 9 دی این است مردم بدانند که اگر بصیرت آن روزشان نبود خواب ها و نقشه های دشمنان عملی می شد؛ حتی جا دارد اگر می توانستیم هرماه روز بصیرت داشته باشیم و به تحلیل، بازشناسی و تجلیل این حماسه بپردازیم.


استاد حوزه گرامی داشت 9 دی را برای نسل امروز و آیندگان بصیرت آفرین دانست و ابراز داشت: همان گونه که 9 دی توانست تمام امیدهای دشمنان را نابود کند بزرگداشت این روز هم می تواند بیمه مصونیت انقلاب را تمدید کند.


وی 9 دی را تجدید عهد مجدد مردم با نظام و ولایت خواند و گفت: این حماسه عظیم و پرشور مردمی نظام را بیمه کرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات