۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۰۸۵
در دیدار رییس سازمان ثبت احوال مطرح شد؛

ابراز نگرانی مدیر حوزه از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه از افزایش آمار طلاق در کشور ابراز نگرانی کرد و نسبت به تبعات و پیامدهای ناگوار آن هشدار داد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر کل حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز در دیدار رییس سازمان ثبت احوال کشور، گفت: ارائه آمار صحیح از جمعیت کشور زیر ساختی برای مسؤولان اعم از دولت، مجلس و دیگر دستگاهای اجرایی کشور است.

وی ادامه داد: اگر آمار صحیحی از جمعیت در دست باشد، مسؤولان برای بهداشت، مسکن و طرح‌های آموزشی کشور برنامه‌ریزی بهتری خواهند داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که فعالیت ثبت‌احوال یک کار بنیادین، کلیدی و اساسی است، اظهار داشت: کار ثبت احوال به گونه‌ای با فرهنگ جامعه مرتبط است و شاید بتوان گفت هر تصمیمی که این نهاد می‌گیرد به نوعی بر فرهنگ جامعه اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروزه فرهنگ غرب و برنامه‌های ماهواره‌ای، فرهنگ کشورهای اسلامی را تحت تأثیر قرار داده است، به گونه‌ای که مردم کشور ما در نام‌گذاری فرزندان خود از اسم‌هایی استفاده می‌کنند که در آن هیچ نشانی از ایرانیت مشاهده نمی‌شود چه برسد به این‌که بخواهند از نام‌های اسلامی استفاده کنند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید در بین مردم انتخاب اسم‌های دینی و ائمه(ع) برای فرزندان خود فرهنگ سازی شود،‌ یک حرکت جدی در این مسیر صورت گیرد حتی می‌توان با برگزاری مسابقه و قرار دادن جوایز برای انتخاب اسم‌های مذهبی مردم را تشویق کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت کشور گفت: حرکت جمعیت کشور به سوی سالمندی زنگ خطری است برای ما، هرچند شواری فرهنگی کشور اقدامات خوبی را انجام داده اما کافی نیست و باید ثبت احوال کشور در این مسیر اطلاع رسانی  مفید انجام دهد تا ما نیز همانند اروپایی‌ها گرفتار معضل سالمندی جمعیت نشویم.

وی افزود: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق نیز در آمار جمعیتی کشور مؤثر است، باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد، این‌که امروز میانگین سن ازدواج پسرها به بیست و هفت سال و دختران به بیست و دو سال رسیده برای ما زنگ خطر است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: هر چند دانشگاه‌ها و آموزش بر بالا رفتن سن ازدواج ثأثیر دارد اما مهم‌ترین دلیل بالا رفتن سن ازدواج جوانان این است که آن‌ها ازدواج را یک فرهنگ تکلفی می‌دانند و تا زمانی که امکانات مناسب فراهم نشود ازدواج نمی‌کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مسأله افزایش آمار طلاق در کشور نیز نگران کننده است و باید دانست که افزایش طلاق سبب ایجاد فضایی منفی در جامعه و از هم پاشیدن خانواده‌ها می‌شود.

وی در پایان خطاب به مسؤولان ثبت‌احوال گفت: باید شما افزون‌بر کار خدماتی در بعد فرهنگی نیز فعالیت داشته و پیام‌رسانی خوبی برای مردم داشته باشید./993/پ202/پ

 

ارسال نظرات