۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۲۹۷
امام جمعه چناران:

9 دی اوج اعتراض مردم به خواص بی بصیرت بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تاجی، بینش بالای مردم در طی فتنه 88 را تحسین برانگیز خواند و گفت: 9 دی در واقع، اوج اعتراض مردم به خواص بی بصیرت بود.
امام جمعه چناران
حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: دو رکن مهم نظام اسلامی، اسلامیت و مردمیت آن است که در روزهای خروش انقلابی مردم برای رسیدن به حق خود در سال 57 به خوبی تجلی یافت و حماسه 9دی بار دیگر پایبندی مردم را نسبت به این دو اصل به تصویر کشید.
 
وی، 9دی را روز بروز و ظهور ارزش های اسلامی دانست و گفت: مردم در این روز بار دیگر پایبندی خود به اسلام و ارزش ها را اعلام کرده و اوج بصیرت خود را به نمایش گذارند.
 
بیماری فتنه حتی خواص را در تشخیص حق دچار مشکل می کند
حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که فتنه را به بیماری تشبیه کردند، افزود: نگاهی به عوامل و ریشه های انحراف در آموزه‌های دینی نشان می دهد که فتنه، بیماری‌ای است که در اثر انحراف، سنگدلی، نافرمانی خدا، تزلزل، پیمان شکنی و دنیاطلبی ایجاد می شود و این بیماری به حدی مسری و خطرناک است که تشخیص حق و باطل را حتی برای خواص جامعه با مشکل مواجه می کند.
 
مدیر عالی حوزه های علمیه چناران ادامه داد: در جریان فتنه 88، سران فتنه خود را معیار حق دانسته و در پی خواسته های دنیایی خود به راحتی از انقلاب و ارزش ها دست کشیدند و تسلیم نقشه های شوم دشمن شدند، آنان در اثر استبداد رأیی که داشتند، به خواست و انتخاب مردم بی احترامی کردند اما در نهایت امر، به انزوا کشیده شدند.
 
بینش بالای مردم در طی فتنه 88 تحسین برانگیز بود
وی با بیان این که در تحلیل حماسه 9دی، بیش از هر چیز بایستی نقش مردم در آگاه سازی و هشدار به خواص مورد توجه قرار گیرد، افزود: 9 دی در واقع، اوج اعتراض مردم به خواص بی بصیرت بود و حقیقتا بینش بالای مردم در طی فتنه 88 و شعور و درک آنان در تشخیص حق و حضور به موقع در صحنه، تحسین برانگیز است.
 
حجت الاسلام تاجی گفت: افتخار ما به حماسه 9دی به خاطر حضور آگاهانه مردم در صحنه است که نشان دهنده اعتماد آنان به نظام است، بنابراین مسؤولان باید با عملکرد صحیح خود اعتماد عمومی را جلب و حفظ کنند.
 
امام جمعه چناران در تشریح عوامل تقویت ثبات نظام، ابراز داشت: با توجه به وضعیت کنونی جهان، مشکلاتی که در بحرین و سوریه وجود دارد، مذاکرات 5+1 و تشدید تحریم ها علیه ایران، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات پیش رو می تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.
 
وی تأکید کرد: وحدت و همدلی مسؤولان، دشمن شناسی و آگاهی از حربه های دشمن، وظیفه شناسی و مسؤولیت پذیری، زمان شناسی و اقدام به موقع و برخورداری از روحیه تسلیم و فرمانبرداری امر خدا که در زبان ما در زبان ولی فقیه جاری است، از دیگر عوامل تقویت کننده نظام اسلامی است.
 
رییس شورای فرهنگی عمومی چناران خاطرنشان کرد: اگر درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم نبود، آتش فتنه خاموش نمی شد و پیامدهای بیشتری در پی داشت، همچنین رهبری در مسأله فتنه حقیقتا رأفت اسلامی به خرج دادند که روشن شدن ماهیت سران فتنه برای مردم را در پی داشت./930/ت302/پ
ارسال نظرات