۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۵۱۵۱۳
آیت الله شبستری:

شعار ملی‌گرایی در برابر اصل ولایت فقیه می ایستد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: هر کس در قالب هر حزب و گروهی دم از ملی گرایی بزند، محکوم به شکست از سوی مردم هستند، چراکه مطرح کردن چنین مسائلی در برابر اصل ولایت فقیه فنا شدنی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش بزرگداشت 9 دی، در تبریز که با حضور مسؤولان و آحاد مختلف مردم همراه بود، اظهار داشت: نهم دی تائیدی بر پیوند میان امت، نظام اسلامی و ولایت بود که دشمنان از درک حقیقت این پیوند ناگسستنی عاجز هستند.

 

وی با بیان این‌که فتنه 88 محملی برای همگرایی تمام معاندان نظام اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: فتنه 88 بسیار وسیع، گسترده و ریشه دار تر از تصورات بود و فضای بسیار غبارآلودی را بر کشور حاکم کرد که در این راستا رسانه های غربی از ماه ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هجمه های سنگینی را علیه نظام انجام دادند که با بیداری مثال زدنی ملت تمام نقشه های آنها خنثی شده و از بین رفت.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که فتنه 88 به صورت دقیق از سوی رسانه های بیگانه وابسته به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس هدایت می شد، تصریح کرد: با وجود فتنه گری های دامنه دار و برنامه ریزی شده غرب، ملت بصیر ایران با حضور به موقع در صحنه و اثبات ولایت‌مداری تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

 

امام جمعه تبریز وحدت و همبستگی ملی، پایبندی به دین و تعمق در اهداف نهضت عاشورایی را از دیگر خصوصیات بارز حماسه 9 دی دانست و گفت: در این میان هر گروه، حزب و تشکلی که دم از ملی گرایی بزند، محکوم به شکست از سوی مردم هستند، چراکه مطرح کردن چنین مسائلی در برابر ولایت فقیه از بین رفتنی است، باید هوشیار بود و با تبعیت از ولایت فقیه نسبت به توطئه‌های آینده دشمنان و فتنه‌گران شناخت و بصیرت داشت.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود، افزود: تقلب در انتخابات بهانه ای برای گستاخی و هتک حرمت به مقدسات بود، تنها هدف فتنه گران سال 88 براندازی نظام بود، که در این راستا دست به هرگونه جسارت و هتک حرمت به مقدسات دینی و قرآنی ملت زدند، اما در نهایت خاری و ذلت عایدشان شد.

 

وی تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: به موازات این تدابیر هوشمندانه، حضور مردم در میدان باعث شد فتنه گران به حاشیه رانده شوند .متاسفانه آنان که به ظاهر دم از ولایت‌مداری می زدند، به هیچ یک از رهنمودهای رهبری در آن دوران توجه نکردند و اردوکشی های خیابانی به راه انداختند که در نهایت با جواب دندان شکن مردم ولایی روبه رو شدند.

 

نماینده خبرگان رهبری حماسه 8 دی در تبریز و 9 دی در سراسر ایران اسلامی را حرکت های تاریخی آحاد ملت ایران علیه نظام سلطه و فتنه گری ها نام برد و گفت: راهپیمایی خودجوش عزاداران حسینی تبریز در 8 دی زمینه ساز حضور میلیونی ملت ایران در سراسر کشور شد، حرکتی که برخاسته از عمق عشق و ارادت قلبی ملت نسبت به ولایت بود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات