۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۶۱۰
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد:

ضرورت حفظ استقلال فکری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: باید زیرساخت‌های عملیاتی و بودجه‌ای پژوهش بررسی شود و تعامل این پژوهشگاه با دولت برای استفاده از بودجه به نحوی باشد تا استقلال این پژوهشگاه رعایت شود.
حجت الاسلام حسين توسلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام حسین توسلی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست هم‌اندیشی مسؤولان و اعضای هیأت امنا و پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: باید جریان پژوهشی این پژوهشگاه  از نظر محتوا و قالب آسیب‌شناسی شود.
وی افزود: همچنین باید زیرساخت‌های عملیاتی و بودجه‌ای پژوهش بررسی شود تا تعامل این پژوهشگاه با دولت برای استفاده از بودجه به نحوی باشد تا استقلال این پژوهشگاه رعایت شود.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که باید به شکل دوسویه و منطقی پشتیبانی دولت و این نهاد برقرار شود، ابراز داشت: یکی از مشکلات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تغییراتی بود که در نظام ارزشیابی دفتر پژوهشگاه انجام گرفته است که در این زمینه انتقاداتی را هم مطرح کردیم.
وی اضافه کرد: برخی از اعضای این پژوهشگاه در نظر دارند که تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند اما باید توجه داشت که سیاست پژوهشگاه براین نیست که پژوهشگران از فضای حوزوی منقطع شوند.
حجت‌الاسلام توسلی با بیان این‌‌که فاصله میان تحقیق و پژوهش تا نشر آن پژوهش‌ها در قالب کتاب آسیب‌هایی را در بردارد، ابراز داشت: به نظر می‌رسد برای کم کردن فاصله پژوهش و نشر اگر جلسه دفاعیه‌ای در پژوهشکده برگزار شود تا بتوانیم فاصله ارائه پژوهش و ارزیابی آن را کوتاه‌تر کنیم.
وی با اشاره به این‌که در نشر برخی آثار الکترونیک و نرم‌افزاری خلاءهایی در پژوهشکده‌ وجود دارد، ابراز داشت: کتابخانه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با مشکلاتی مواجه است، طرح‌هایی برای این کتابخانه در نظر گرفته شده است اما به دلیل کمبود بودجه‌ قابل اجرا نیست.
در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا صفوی، حجت‌الاسلام علیرضا اسعدی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی، حجت‌الاسلام منصور ابراهیمی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر مؤمنی، حجت‌الاسلام محمدحسین علی‌اکبری و حجت‌الاسلام مهدی احمدپور به عنوان پژوهشگران برتر تقدیر شد./914/پ203/ن
ارسال نظرات