۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۵۱۶۶۹
وزیر نفت:

تحریم ها فصل جدیدی از خودکفایی در کشور به دنبال داشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت با تأکید براین که عدم فروش نفت و حتی پرداخت نکردن پول فروش نفت نیز از سوی برخی کشورها نتوانست کوچکترین خدشه ای به ایران اسلامی وارد کند، گفت: ایران اسلامی همچنان به منظور دستیابی به قله های سعادت و تعالی حرکتی رو به رشد دارد.
وزير نفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رستم قاسمی، وزیر نفت کشورمان امروز در مراسم بهره برداری از طرح گاز رسانی به پل سفید از توابع شهرستان سوادکوه، با اشاره به بیش از سه دهه تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، گفت: تحریم نفت و بانک مرکزی آخرین تلاش های غرب برای رسیدن به اهداف شوم آنها است.

 

وی با اشاره به این که قبل از تشدید تحریم ها 80 درصد محصولات نفتی کشور با کشتی های خارجی صادر می شد، خاطرنشان کرد: با آغاز تحریم ها عملیات انتقال نفت از سوی این کشتی ها متوقف شد.

 

وزیر نفت با بیان این که در دو ماه خرداد و تیر امسال در پی توقف صادرات نفت از سوی این کشتی ها شرایط سختی برای کشور ایجاد شده بود، گفت: دشمنان نظام اسلامی پیش خود تصور می کردند که جمهوری اسلامی ایران در این چند ماه زیر بار فشار اقتصادی خم خواهد شد، اما دیدند این گونه نشد.

 

قاسمی با اشاره به این که ملت ایران اسلامی با وجود همه فشارها و مشکلات، سختی ها را تحمل کردند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه این فشار و سختی ها مقاومت و ایستادگی کرد و با تلاش متخصصان داخلی در بخش های مختلف شاهد فصل جدید از خودکفایی در کشور هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با استثنایی خواندن شرایط امروز کشورمان، گفت: ایران اسلامی امروز با چند سال گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیر گذار در منطقه به عنوان الگو قرار گرفته است.

 

وزیر نفت با تأکید براین که عدم فروش نفت و حتی پرداخت نکردن پول فروش نفت نیز از سوی برخی کشورها نتوانست کوچک ترین خدشه ای به ایران اسلامی وارد کند، گفت: ایران اسلامی همچنان به منظور دستیابی به قله های سعادت و تعالی حرکتی رو به رشد دارد.

 

قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت با همه توان در تلاش است شرایط اقتصادی خوبی را در کشور ایجاد کند، ادامه داد: تلاشی بی وقفه در بدنه دولت و مسؤولان کشور به منظور خدمت به مردم وجود دارد.

 

نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب شهرستان سوادکوه در بخش استقرار صنایع پتروشیمی، گفت: با استقرار این صنایع، زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان فراهم می شود که دغدغه اصلی مردم این مناطق است./950/پ202/ج

ارسال نظرات