۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۲۷۵۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

افزایش معنویت مهم ترین هدف ترویج فرهنگ وقف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران افزایش معنویت و خیرخواهی در جامعه را از جمله مهم ترین اهداف ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: وقف مهم ترین عامل گسترش ارزش های دینی در جامعه به شمار می رود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران بر ضرورت تبیین آثار وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای واقعی سنت حسنه وقف می تواند بسیاری از مشکلات در جامعه را مرتفع سازد.

 

وی افزایش معنویت و خیرخواهی در جامعه را از جمله مهم ترین اهداف ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: وقف مهم ترین عامل گسترش ارزش های دینی در جامعه به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند.

 

حجت الاسلام علیزاده نهادینه کردن فرهنگ صحیح وقف در جامعه را نیازمند همراهی همه بخش های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور ترویج این سنت دینی بهره گیریم.

 

وی همچنین بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در جامعه از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: روحانیان اعزامی باید ترویج و نهادینه‌کردن این سنت ارزشمند دینی را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران همراهی مبلغان دینی در احیای موقوفه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با این حرکت ارزشمند دینی مدیون فعالیت های تبلیغی علما و روحانیان در سال‌های گذشته است.

 

حجت الاسلام علی نژاد با تأکید بر این که روحانیت خالصانه و صادقانه مبانی دینی را برای جامعه تبیین می کند، ادامه داد: امروز به حتم این اقتدار اسلام ناب را مدیون تلاش‌های این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران از نظر تعداد بقاع متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از کاهش 52 درصدی پرونده های اوقافی در محاکم قضایی استان در سال جدید خبرداد و افزود: بیش از هفت هزارو 500 هکتار از اراضی اختلافی بین اداره کل اوقاف با منابع طبیعی مازندران، امسال به نفع این نهاد تعیین تکلیف شد.

 

وی با اشاره به این که امسال بیش از ده  هزار مترمربع اراضی اوقافی که از سوی برخی افراد سودجو تصرف شده بود، خلع ید شد، ادامه داد: علاوه بر این از ابتدای امسال تاکنون 76 سند مالکیت به مساحت 24 هکتار برای موقوفات مازندران صادر شد.

 

حجت الاسلام علیزاده همچنین از شناسایی 22 موقوفه جدید به مساحت 45 هزار مترمربع در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون اطلاعات مربوط به 13 هزار موقوفه و 125 هزار رقبه و همچنین 93 هزار و 580 سند اجاره نامه، در سامانه جامع موقوفه های استان ثبت شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات