۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۵۲۹۴۴
مدیراستانی حوزه علمیه مازندران:

راه امام حسین با حرکت در مسیر ولایت فقیه ادامه می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران تأکید کرد: امروز ادامه راه امام حسین(ع) و نهضت عظیم عاشورا تنها حرکت در مسیر ولایت و قرار گرفتن در زیر این پرچم تعالی بخش است.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران شب گذشته در یادواره ده تن از شهدای چاله پل نکا با بیان این که زندگی ما بسته به وجود ولایت است و اگر ولایتی نبود ما هم نبودیم، بیان داشت: همه ما باید تابع ولایت فقیه در جامعه اسلامی باشیم، ولایتی که زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) است و لحظه ای از ائمه اطهار(ع) دور و جدا نیست.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز رسالت همه ما برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی واضح و مشهود است، گفت: امروز ادامه راه امام حسین(ع) حرکت در زیر پرچم ولایت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آگاهی از نقشه فتنه گران و عوامل استکبار جهانی در زیر سایه ولایت امکان پذیر است و باید با تکیه بر این عامل مهم راه خود را با عزت و اقتدار بپیماییم.

 

وی یادآور شد: عمل دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان پیروان ادیان الهی و ضربه زدن به اصل دین مداری، کار امروز و دیروزشان نیست بلکه دشمنان از ابتدای این انقلاب ما با ناسازگار بوده و با ترفندها، تهدیدها، ترورها و تحریم های مختلف، دشمنی خود را به نمایش گذاشتند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران گفت: دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان پیروان ادیان الهی و ضربه زدن به اصل دین مداری، از هر فرصتی استفاده می کنند و ما باید در برهه های مختلف زمانی آگاه و بصیر باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که امروز شیعه در دنیا عزت و عظمت دارد، افزود: تلاش دشمن برای جلوگیری از تفکر ناب شیعه در دنیا بی فایده است، چون افکار ناب شیعی امروز مورد توجه همگان قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که امروز تفکر ناب شیعه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا نهادینه شده است و تکلیف ما نیز در این رابطه زیر چتر ولایت بودن است، افزود: ولایت مداری از شاخصه های مهم شهدای ما در تاریخ اسلام و انقلاب بوده است که باید ماندگار شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: اگر از خودگذشتگی شهدای ما در طول تاریخ نبود اکنون درخت اسلام تنومندی فعلی را نداشت و بیداری اسلامی ما نیز مرهون خون شهدا و ولایتمداری است.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: آنچه امروز بیش از همیشه دشمنان را به هراس انداخته است همین اتحاد همه جانبه و ولایت مداری ملت ماست که سبب بیداری همه جانبه مردم بیدار جهان را فراهم ساخته و نه تنها در خاورمیانه بلکه در آمریکا نیز مسلمانان علیه ظلم و جور به پا خواسته اند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران گفت: راه اسلام و انقلاب ما با عزت و اقتدار پیموده شده و تا انقلاب مهدی(عج) نیز همین صورت ادامه داشته و ایران اسلامی در راس است.

 

وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) یادآور شد: ائمه اطهار(ع) برای عدالت اجتماعی و تقوای الهی قیام کردند تا ما به رستگاری برسیم.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مجموعه تعلیم ها و آموزه های دینی اسلام اعتقاد های دینی، اخلاق و احکام است که دارای گستردگی فراوان است، گفت: عقاید برای پاسخگویی به نیاز بشری آمده است و این که بشریت را به راه راست و درست رهنمون باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، از اخلاق به عنوان علم خودسازی نام برد و ادامه داد: اینکه روح خود را چگونه بسازیم و چه خوراکی به آن دهیم از مسائل مهم جامعه اسلامی است که باید مراقب خوراک روحی خود نی  باشیم.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی ما با آموزه های مختلف دینی و بیداری اسلامی همیشه درخشان است و این انقلاب به نام امام حسین(ع) با رفراندوم تاسوعای حسینی در سال 57 به پیروزی رسید و تا قیام قیامت با عاشورا و قیام امام حسین(ع) و خون شهدای ما پابرجا است.

 

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: همه ما باید برای حفظ اسلام تلاش کنیم، اسلامی که امام حسن(ع) برای آن انواع مشکلات و گرفتاری ها را تحمل کرد، امام حسین(ع) سرش بر نیزه رفت و امام رضا(ع) نیز برای اسلام از مدینه خارج شد تا اسلام و شیعه را همگانی و جاودانه کند./950/پ202/س

ارسال نظرات