۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۳۱۱۹

ضریح امامزاده سیدمحمد گرمی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه ربیع‌الاول ضریح مطهر امامزاده سیدمحمد روستای قلعه برزند گرمی با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان رونمایی شد.
امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، ضریح جدید فولادی امامزاده سیدمحمد حنیفه علی‌ابن ابیطالب(ع) دهستان قلعه برزند شهرستان گرمی به وزن دو تن و در ابعاد 3×2 مترمربع که توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است، با حضور اهالی شهرسان گرمی و مسؤولان فرهنگی و دینی استان اردبیل رونمایی شد.

 

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: 320 میلیون ریال برای ساخت این ضریح مطهر هزینه شده که بخشی از آن را اوقاف و مابقی از سوی خیرین و نذورات محلی پرداخت شده است.

 

وی با بیان این‌که توسعه امامزادگان استان به عنوان قطب‌های فرهنگی هر منطقه مورد توجه و اولویت سازمان اوقاف قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه و ساماندهی امامزادگان استان با جدیت مضاعف ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی، قرآنی و مذهبی در این اماکن مقدس باشیم.

 

حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که 501 موقوفه و بیش از دو هزار و 500 رقبه در استان اردبیل شناسایی و ثبت شده است، گفت: 185 حسینیه و مسجد با کارکرد زیارتی در سطح استان شناسایی شده که 50 مورد آن در اردبیل، 23 مورد در مشگین‌شهر و بیش از 112 مورد در خلخال است که کار بازسازی و ساماندهی آنها انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ثبت 11 وقف جدید در سالجاری خبر داد و افزود: حدود 18 هزار متر‌مربع کار عمرانی در سطح امامزاده‌های استان صورت گرفته است، افزون بر این حدود 200 مسجد نیز از اعتبارات دولتی در استان ساخته شده که 41 مسجد از محل اعتبارات واقفان بوده است.

 

وی همچنین از راه‌اندازی دفاتر شهرستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد و گفت: اولین دفتر در شهرستان گرمی با حمایت فرمانداران و دیگر عوامل دخیل در این حوزه راه‌اندازی شده که امیدواریم با همکاری فرمانداران دیگر شهرها راه اندازی دفاتر نمایندگی اوقاف در دیگر مناطق استان نیز باشیم.

 

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به این‌که استان اردبیل دارای 2 هزار و 200 مسجد است، اظهار داشت: ساماندهی امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد، امامزاده سیدصدر‌الدین، نصب ضریح امامزاده علی بن حنیفه قلعه برزند، نوسازی بقای قدیمی امامزاده عبدالله آتشگاه، سید دانیال و سید معراج خلخال،‌ سید حمزه درو و همچنین امامزاده هریس خلخال انجام شده است./935/پ203/ب

ارسال نظرات