۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۲۳۶

دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر با آیت‌الله حسینی بوشهری

خبرگزرای رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار کردند.
حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر با آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر نمازگزارن مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، کمیته مساجد تشکیل شد.
وی ترکیب اعضای کمیته مرکزی مساجد را متشکل از نمایندگان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مؤسسه عمران مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برشمرد.
مسؤول کمیته مساجد ستاد دهه فجر ادامه داد: مسوؤلیت کمیته مساجد به عهده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دبیر ستاد مذکور به عنوان مسؤول کمیته است.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این‌که ترکیب اعضای کمیته در استان و شهرستان‌ مشابه کمیته مرکزی و مسؤولیت آن در استان‌ها به عهده نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و شهرستان است، گفت: مسؤول کمیته نیز از سوی نماینده ولی فقیه و یا امام جمعه تعیین می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: این کمیته در شهرستان‌ها با نام کمیته مساجد و تشکل‌های اسلامی فعالیت می کند و علاوه بر وظایف کمیته مساجد، عهده دار وظایف کمیته‌های انجمن‌ها، هیئات و کانون‌های اسلامی نیز هست.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گیری از فرصت تقارن ایام الله دهه فجر با اعیاد و وفیات اسلامی در جهت تقویت و معنویت مراسم دهه فجر، فراهم سازی زمینه آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه ریزی جهت پاسخگویی به سؤالات به منظور رفع شبهات و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را بخشی از وظایف و مأموریت‌های کمیته مساجد عنوان کرد.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در پایان بیان داشت: برنامه ریزی و انجام هماهنگی لازم به منظور اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در پایان مراسم راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن صورت گرفته تا راهپیمایان بعد از مراسم در نماز با شکوه جماعت نیز شرکت کنند./927/پ202/پ
ارسال نظرات