۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۵۳۲۷۹

نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه مرند گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه کتب مذهبی و دینی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(‌س) شهرستان مرند برپا شده است.
نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه مرند گشایش یافت

اکرم جعفرثانی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتب حوزوی، فرهنگی، مذهبی، دینی و اعتقادی در این مرکز علوم دینی برپا شد که با استفبال خوب عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان همراه بود.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) مرند با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب در راستای برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی حوزه برگزار شد، تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی طلاب و دانش‌آموزان با کتاب‌های متعدد در زمینه‌های مذهبی‌، علمی و محصولات فرهنگی برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه تعدادی از طلاب مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) مرند خبر داد و گفت: جلسه دفاعیه تحقیق پایانی دو نفر از طلاب این مدرسه علمیه به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران مرند برگزار شد.

 

جعفرثانی با اشاره به این‌که جلسه دفاع پایان‌نامه در این مدرسه علمیه با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه استان همراه است، تصریح کرد: جلسه دفاعیه عزیزه لطفی با موضوع « بررسی رابطه التزام به باورهای دینی با هوش هیجانی » با راهنمایی دکتر ناهیده یوسف‌پور به داوری سجاد یوسفی برگزار شد.

 

وی افزود: پایان‌‌نامه فاطمه رنجبران نیز با عنوان « جنگ نرم در فضای مجازی » به راهنمایی حجت‌الاسلام نظری و داوری حجت‌الاسلام اصغری نیز دفاع شد که طی ماه‌های آینده جلسات دفاع از پایان نامه دیگر طلاب مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) مرند برگزار خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) مرند با اشاره به این‌که برنامه‌های آموزشی این مرکز علوم دینی پژوهش‌محور بوده و طلاب از پایه‌های نخستین تحصیل از مبانی تحقیق و اصول پژوهش در فقه آشنا می شوند، گفت: تعدادی از پایان‌نامه‌های طلاب حوزه علمیه خواهران مرند قابلیت چاپ و انتشار در قالب کتاب را دارند.

 

جعفرثانی با اشاره به این‌که پایان‌نامه‌های حوزوی همواره منابعی ارزشمند برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و دینی جامعه محسوب می شوند، گفت: موضوع اغلب پایان‌نامه‌های حوزوی به‌روز و کاربردی است که این مسأله می تواند راهگشای امور برای متولیان امر باشد./935/ت303/ب

ارسال نظرات