۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۵۳۶۹۹
در قالب شبکه تبلیغی؛

5 هزار مبلغ و فعال دینی گیلان ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از ساماندهی کامل شبکه تبلیغی استان خبر داد و گفت: پنج هزار مبلغ دینی، ائمه جمعه، فعالان مساجد و مدارس علمیه استان در این شبکه تبلیغی گسترده شناسایی و شناسنامه دار شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از ساماندهی کامل شبکه تبلیغی استان خبر داد و گفت: پنج هزار مبلغ دینی، ائمه جمعه، فعالان مساجد و مدارس علمیه استان در این شبکه تبلیغی گسترده شناسایی و شناسنامه دار شدند.

 

وی ساماندهی شبکه تبلیغی استان را یکی از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی در جهت تقویت مباحث تبلیغی در استان دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل این شبکه بسیاری از مسائل و مشکلات مرتبط با موضوع تبلیغ دینی مرتفع شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با مهم ارزیابی کردن موضوع تبلیغ دین در شرایط امروز، گفت: مسأله تبلیغ باید با شیوه ها و ابزارهای نوین در جامعه دنبال شود.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به موج تبلیغ دشمنان اسلام علیه مذهب شیعه، خاطرنشان کرد: امروز تبلیغ مناسب افکار شیعی باید به شیوه ای نوین و قابل درک برای دنیا انجام شود.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام از هر ابزاری برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی در جامعه استفاده می کنند، تصریح کرد: بهره گیری از ابزار مناسب تبلیغی می تواند تأثیرگذاری تبلیغی را دو چندان کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود همچنین از وجود 35 خانه عالم در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: نیاز استان در این خصوص بسیار بیشتر است که باید با مشارکت عمومی شاهد گسترش خانه های عالم در دیگر مناطق استان باشیم.

 

حجت الاسلام یاری توسعه خانه های عالم در مناطق روستایی را زمینه ساز افزایش ازاعزام روحانی به این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در روستاها و مناطق دورافتاده زمینه ساز تقویت باورهای دینی را فراهم خواهد کرد.

 

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبلیغ صحیح و تأثیرگذار دین و ارزش های اسلامی بهره گیریم، ادامه داد: امروز دشمنان اسلام هجمه های گسترده ای را برای نابودی اسلام حقیقی وارد می کنند که سکوت در برابر این تلاش های مذبوح به هیچ عنوان صلاح نیست.

 

مدیرکل تبلیغات گیلان تبلیغ ارزش های ناب اسلامی را تنها راه مقابله با تهاجم سازمان یافته غرب علیه باورهای دینی ما دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ دین باید به شیوه ای در جامعه انجام شود که هر روز شاهد تأثیرگذاری آن در بخش دیگری جامعه باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح گسترش و تجهیز کتابخانه های مساجد گیلان خبر داد و افزود: 317 مسجد از سه هزار مسجد استان با اجرای طرح هجرت فعال شده اند.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که 25 مسجد شاخص و محوری فعالیت خوبی در استان انجام داده اند، گفت: برگزاری مراسم اعتکاف برای 14 هزار معتکف در 80 مسجد استان در تابستان، حمایت از هیات های مذهبی، تشکل های دینی نیز از دیگر فعالیت های این نهاد است.

 

حجت الاسلام یاری تصریح کرد: امسال 542 گفتمان در موضوعات مختلف در مدارس، مساجد و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در حال انجام است.

 

وی افزود: ترویج مهدویت، اردوهای فرهنگی و آموزشی، پرکردن اوقات فراغت و کسب روزی حلال و آموزش کارمندان از دیگر برنامه های این سازمان است به طوری که سه هزار و 354 نفر در 15 شهرستان استان در زمینه کسب روزی حلال آموزش دیدند./950/پ202/س

ارسال نظرات