۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۳۹۸۸
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

رسانه‌ها وظیفه تبلیغ نظام مالی اسلام از جمله وقف را دارند

خبرگزاری رسا ـ رسانه ها در نظام اسلامی وظیفه دارند ارزش‌های اسلامی و سنت‌های حسنه مانند وقف و نظام مالی اسلامی را تبلیغ و تبیین کنند در غیر این صورت مورد توبیخ الهی قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام و المسلمين محققي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوقاف قم گفت: انسان همانطور که تنها و بدون سرمایه مادی قدم به دنیا می گذارد بدون سرمایه مادی هم از دنیا خواهد رفت که قرآن فرموده است «ولقد جئتمونا فرادی کما خلقناکم اول مرة»؛ خداوند متعال انسان را برای آخرت آفریده است و ابزارهای رشد و تعالی دنیوی و اخروی را نیز به او داده است.
وی ادامه داد: انسان در فرهنگ اسلام باید مدام به فکر شناخت و ساختن جایگاه خویش در دنیای ابدی باشد و رسانه ها نیز نقش مهمی در جهت دهی به فرهنگ و رفتار و افکار مردم دارند و می توانند ذائقه آنان را به سوی مادیات و رفاه طلبی یا معنویت و آخرت گرایی شکل داده و ترغیب کنند و در ذهن مردم زنده نگهدارند.
حجت‌الاسلام محققی بیان کرد: جایگاه اخروی انسان با عمل به شریعت آباد می شود و در آموزه های اسلامی اعمال واجب و مستحب در مسایل مالی و غیر مالی تشریع و تشریح شده و بدین وسیله افراد مورد امتحان الهی قرار می گیرند.
مدیر عامل خبرگزاری رسا بیان داشت: وصیت به اموال پس از خود و وقف جزئی از نظام مالی اسلام است و در قرآن سفارش به احیای سنت بخشش اموال در راه خدا شده و کسانی که اموال خود را انفاق نمی کنند مورد توبیخ قرار گرفته اند که در آیه« ولا تحاضون علی طعام المسکین و ...؛ و یکدیگر را بر طعام دادن به مسکین ترغیب نمی کنید و ...» دال بر این موضوع است.
حجت‌الاسلام محققی با اشاره به روایات اهل بیت(ع) عنوان کرد: نظر به این روایات با توسعه در معنای بخشش و انفاق اموال وقف کردن نیز می تواند از مصادیق آیات الهی قرار گیرد از این رو باید یکدیگر را به وقف اموال خویش ترغیب و تشویق کنیم.
 وی افزود: شاید رسانه ها نیز امروز مخاطب این آیات باشند و در صورت بی توجهی به تبلیغ سنت‌های حسنه مانند وقف و سایر واجبات و سنن مالی و غیر مالی مورد توبیخ الهی قرار گیرند.
 مدیرعامل خبرگزاری رسا ادامه داد: این قرن به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی قرن معنویت است و جمهوری اسلامی در مرحله پی ریزی تمدن بزرگ اسلامی است.
 
وی تاکید کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی که از جهان بینی توحیدی نشأت می گیرد وظیفه رسانه ها به شمار می رود؛ سبک زندگی از مقوله فرهنگ است و برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه رسانه ها باید به تبیین اهمیت و جایگاه این سنت حسنه و ترویج آن بپردازند./927/د102/پ
ارسال نظرات