۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۹۹۱
دبیر کنگره شهدای جهاد علمی مطرح کرد؛

ناگفته‌هایی از شهدای جهادعلمی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره شهدای جهاد علمی ضمن تبیین ابعاد ناگفته شخصیت شهدای جهادعلمی و نقش آنها در پیشرفت علمی کشور گفت: شهید شهریاری توانست فرمول غنای سه و نیم درصد که ما را تحریم کرده بودند کشف کند و وقتی دولت می‌خواست بابت این کار به او پنج میلیارد تومان پاداش بدهند، به رییس سازمان انرژی اتمی جواب داد من این کار را برای شما انجام ندادم بلکه برای خدا، نظام و مردم انجام دادم و پاداش آن را هم از خدا می‌خواهم.
حجت‌الاسلام نصيري فرد، دبير کنگره شهداي جهاد علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد، دبیر کنگره شهدای جهاد علمی شامگاه امروز سه شنبه سوم بهمن ماه در مراسم اختتامیه جشنواره شعر شهدای جهاد علمی با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» ابراز داشت: منظور این حدیث عالمی است که علمش در راستای ترویج دین الهی و خدمت به مردم است که یکی از مصادیق اصلی و اساسی آن  شهدای جهاد علمی هستند زیرا هم عالم بودند و هم به شهات رسیدند.

وی عنوان داشت: شهید آنقدر مقام بالایی دارد که در روایت داریم وقتی شهید به زمین می‌افتد عزراییل برای گرفتن جانش می‌آید که خداوند می‌فرماید کجا می‌روی؟ عزراییل می‌گوید مگر من مأمور قبض روح انسان نیستم؟ خداوند می‌فرماید بلی اما تو پایین‌تر از آن هستی که بخواهی شهید را قبض روح کنی.

وی در ادامه این مطلب با بیان این‌که در روایتی فرموده‌اند که شهید را خداوند قبض روح می‌کند گفت: دلیل غسل و کفن نداشتن شهید آن است که در روایت داریم خداوند دوست دارد شهید را به همان صورت ملاقات کند.

حجت‌الاسلام نصیری فرد عنوان داشت: وقتی که شهید می‌خواهد وارد بهشت شود، ندا می‌رسد که می‌توانی هفتادهزار نفر را شفاعت کنی.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی کتاب‌های تهیه شده از سوی این کنگره برای معرفی شهدای جهادعلمی را با کتاب‌های دیگر که در این موضوع چاپ شده، متفاوت دانست و گفت: انصافا وقتی انسان این کتاب‌ها را مطالعه می‌کند، به حال شهدای جهادعلمی غبطه می‌خورد.

وی با اشاره به این‌که شهید علیمحمدی استاد تمام فیزیک بوده و انجمن‌های فیزیک کشورهای پیشرفته شهادتش را تسلیت گفتند ادامه داد: همسر شهید علیمحمدی برای من تعریف می‌کرد که وی همیشه درحال ذکر گفتن بود به‌طوری‌که روز شهادتش هم تسبیح به دست داشت و ذکر می‌گفت یعنی درحال ذکر به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام نصیری فرد شهید رضایی نژاد را مصداق انسان کامل عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی از شهید احمدی روشن و رضایی نژاد می‌پرسند که چرا به‌دنبال گرفتن مدرک دکتری نمی‌روید، می‌گویند اگر ما وقت‌مان را برای این کار بگذاریم، کشور عقب می‌افتد و ضرر می‌بیند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان این‌که فرمول غنای سه و نیم درصد را شهید شهریاری نوشت گفت: دکتر صالحی رییس سابق سازمان انرژی اتمی وقتی در جلسه‌ای موضوع تحریم یکی از مسائل هسته‌ای را مطرح می‌کند، شهید شهریاری می‌گوید چقدر وقت داریم؟ دکتر صالحی می‌گوید یک‌سال و نیم و شهید شهریاری می‌گوید شش ماه به من فرصت بدهید.

وی ادامه داد: شهید شهریاری توانست فرمول غنای سه و نیم درصد را کشف کند و وقتی دولت می‌خواست بابت این کار به او پنج میلیارد تومان پاداش بدهد، به رییس سازمان انرژی اتمی جواب داد من این کار را برای شما انجام ندادم بلکه برای خدا، نظام و مردم انجام دادم و پاداش آن را هم از خدا می‌خواهم.

حجت‌الاسلام نصیری فرد همچنین اظهار داشت: یکی از دانشمندان هسته‌ای می‌گوید یک‌بار دیدم که شهید علیمحمدی آچار به دست گرفته و در نصب سانترفیوژها کمک می‌کند درحالی‌که او دانشمند بود و این کار برای او شأنیت نداشت که به سبب همین ویژگی‌ها خداوند آنها را ممتاز کرد و به مقامات عالی رساند./956/پ202/ص

ارسال نظرات