۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۱۹۳
آیت الله مکارم شیرازی:

تقریب مذاهب با جدیت پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه ضمن دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، نظرات این مرجع تقلید را درباره کنفرانس وحدت جویا شد.
آيت الله مکارم شيرازي و آيت الله اراکي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه 5 بهمن ماه در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با قدردانی از فعالیت ها و اقدامات این مجمع اظهار داشت: این یک خبر خوشی برای بنده بود و معلوم است که حضرتعالی در این راه عظیم می خواهید حرکت تازه ای در این مجمع ایجاد کنید و خون تازه ای در عروق مجمع به جریان بیافتد.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر پیگری جدی مساله تقریب مذاهب، بر ضرورت وحدت امت اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم که این حرکت و این برنامه ها تداوم پیدا کند و خیلی نیاز به این مساله هست و دنیای امروز دنیای رسانه ها و تبلیغات است و ما باید بتوانیم این مساله را تبیین کنیم.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و برگزاری هر چه با شکوه تر شدن کنفرانس وحدت ، اظهار داشت: در راستای برگزاری این مراسم با شکوه تبلیغات بسیار گسترده ای در جهان اسلام صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: کنفرانس وحدت امسال در تاریخ 8 و9بهمن ماه با حضور 300 نفر از شخصیتهای برجسته جهان اسلام از 102کشور برگزار خواهد شد.
 
آیت الله اراکی ادامه داد: در این هفته شاهد خاطره بزرگ و یاد عظیم میلاد پیامبر اعظم(ص) هستیم و اولین جمعه هفته وحدت به عنوان روز پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده است و در بسیاری از کشورهای جهان مراسمی به همین مناسبت برپا می شود و در این راستا با صدا و سیما هم هماهنگ کردیم و قرار است برنامه های گسترده ای را تدارک ببینند.
 

مدرس عالی حوزه تصریح کرد: در قاهره و لندن برنامه هاب بسیار باشکوهی قرار است برگزار شود و برنامه های بسیار گسترده هم از طریق شبکه های مجازی و هم از طرق اتوبوس های در شهر لندن هست، انجام می گیرد و این حرکت در لندن دو هفته است که شروع شده است و فضای خاصی را در این شهر بوجود آورده است.

 

مؤسس مرکز اسلامی لندن بیان کرد: در تهران هم در سالن اجلاس سران برنامه بسیار بزرگ و خوبی خواهیم داشت و برنامه ای برای جشن رسول اعظم(ص) تدارک دیده ایم و بسیاری از علمای جهان اسلام و داخل کشور و همچنین از نخبگان دعوت بعمل آورده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه ما امسال یک آرمی را برای امت واحده پیشنهاد کرده ایم که بعنوان پرچم امت واحده است، تصریح کرد: آرم آن، گل رز هست چون در فرهنگ ما گل رز، بعنوان گل محمدی است و شهرت خوبی دارد و درون این رز نام مبارک رسول اکرم(ص) تعبیه شده است.
 
آیت الله اراکی گفت: شهردار قم هم محبت کردند  بلوار حرم تا جمکران را به همین نام ، نامگذاری کنند و قرار شد که این پرچم را در ابتدای این بلوار نصب کنند و این بلوار را به همین نام، نامگذاری کنند.

 

دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: کنفرانس وحدت امسال در شرایط خاصی برگزار می شود، اولا در شرایطی که دشمن دنیا را بر علیه شیعیان بسیج کرده و دومأ درست در زمانی که دشمن خیلی تلاش می کرد که این کنفرانس خیلی ضعیف برگزار شود.

 

وی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواست که اگر صلاح دانستید، نماینده ای از طرف شما در کنفرانس حضور داشته باشند و همچنین در پایان، از ایشان خواست که اگر مطلب و یا توصیه ای و یا پیامی در این راستا دارید، بفرمایند./924/د102/ج
 

ارسال نظرات