۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۵۴۲۸۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ هم اندیشی ترویج فرهنگ زکات در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و برگزاری دوره جدید تربیت دینی کودک در قم بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ حسن محمدی‌تبار، مدیرعامل مجتمع فرهنگی نور، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مسأله مادری، همسری، خانه و خانواده مسائل بسیار اساسی و حیاتی است و در همه طرح‌ها، باید خانواده مبنا باشد، با همین مبنا و با توجه به مشاهده ناهنجاری‌های رفتاری و بزه‌های اجتماعی در منطقه نیروگاه دوره آموزشی تربیت دینی کودک برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این طرح به منظور تلاش برای رفع ناهنجاری‌های فردی از سنین کودکی و شناساندن روش تربیت صحیح کودکان به مادران و ارتقای سطح مهارت و دانش تربیتی مادران در سالن شهید آوینی برگزار می‌شود.

محمدی تبار تصریح کرد: دوره قبل آموزش تربیت دینی کودک در تابستان برگزار شد و دوره جدید با حضور استاد تراشیون از سوم بهمن‌ به مدت یک ماه در سالن شهید آوینی برگزار می‌شود.

گفتمان آموزش خانواده در مناطق محروم قم

حسن محمدی‌تبار، مدیر عامل مجتمع فرهنگی نور از برگزاری گفتمان‌های دینی خانواده خبر داد و گفت: این گفتمان‌ها در راستای تحکیم بنیان خانواده و مهندسی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این آموزش خانواده، ششم بهمن‌ماه با موضوع اشتغال والدین و تأثیر آن در خانواده و چهارم اسفندماه با موضوع روش‌های تربیت فرزندان با سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی برگزار می‌شود.

محمدی‌تبار ادامه داد: حجت‌الاسلام دهنوی پس از این آموزش خانواده از ساعت 12 تا 14 در مرکز مشاوره حضوری مجتمع نور پاسخگوی سؤوالات متقاضیان است.

مدیر مجتمع فرهنگی نور یادآور شد: استاد تراشیون 17 بهمن‌ماه با موضوع مدیریت بلوغ دختران در این گفتمان‌ها حضور پیدا می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه شرکت در این گفتمان‌ها می‌توانند عدد 127 را به سامانه پیامک مجتمع به شماره 3000856110 ارسال کرده و یا با تلفن 8744461 تماس حاصل کنند.

مبارزه با بدعت‌های موجود از وظایف منتظران است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) انتظار ولی عصر(عج) را بهترین عمل در زمان غیبت ایشان عنوان کرده‌اند و ما شیعیان نیز باید تلاش کنیم تا یک منتظر واقعی باشیم و دیگران را نیز به این امر تشویق کنیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم منتظران امام زمان(عج) در زمان غیبت، مبارزه با بدعت‌های رایج در زمینه دین در جامعه است و تا زمانی که گناه و معصیت در جامعه رواج دارد مقدمات ظهور امام زمان(عج) فراهم نمی‌شود بلکه این شرایط، جامعه را به سمتی هدایت می‌کند که فرهنگ انتظار در میان مردم کمرنگ‌تر شود.

کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه بهترین وظیفه منتظران امام زمان(عج) تقوای الهی است افزود: شیعیان به عنوان منتظران واقعی آن حضرت باید با بدعت‌ها، بی بند و باری‌ها و سخنان بی اساسی که درباره دین رواج پیدا کرده است مبارزه کرده و دقت کنند تا گرفتار این بدعت‌ها نشوند.

هم اندیشی ترویج فرهنگ زکات در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه

در جلسه هم‌اندیشی ترویج فرهنگ زکات، علاوه بر رییس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، نماینده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) نیز حضور داشت.

حجت‌الاسلام مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این نشست بر ضرورت امر زکات تأکید کرد و گفت: زکات از واجبات مسلم اسلام است که در قرآن پس از نماز بدان دعوت شده است.

وی همچنین بر لزوم همکاری این اداره برای فرهنگ سازی امر زکات در روستاهای بخش جعفرآباد تأکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد زمینه‌های همکاری بیشتر کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره تبلیغات اسلامی جعفریه بررسی و اجرایی شود.

کارشناس تبلیغات اسلامی قم، کارشناس برتر کشوری شد

حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های عبدالعلی براتی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تقدیر و وی را کارشناس برتر کشوری اعلام کرد.

در متن این تقدیرنامه خطاب به براتی آمده است:

با عنایت به تلاش مستمر جنابعالی در تحقق مطلوب و اثرگذار مجموعه فعالیت‌های آن اداره کل محترم در حوزه برنامه‌های هدایتی و نظارتی معاونت پژوهشی و آموزشی، به عنوان کارشناس برتر کشوری در این حوزه انتخاب می‌گردید.

انشاء الله به مدد حضرت سبحان و با عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با همکاری و تعامل مشترک در اجرای فعالیت‌های نوآورانه و اثربخش در حوزه پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، بیش از پیش موفق و مؤید باشید./997/پ203/ی

ارسال نظرات