۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۳۸۳
وزیر ارشاد:

حوزه‌های علمیه باید به پرورش انسان‌هایی مانند آیت الله تسخیری بپردازند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله تسخیری را مصداق بارزداعی الی الله دانست و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید به پرورش انسان‌هایی مانند آیت الله تسخیری بپردازند.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در همایش بین المللی نکوداشت آیت الله تسخیری، وی را مصداق بارز داعی الی الله دانست و ابراز داشت: آیت الله تسخیری برای تقریب مذاهب اسلامی سفرهای بسیاری از شرق به غرب و از شمال به جنوب جهان داشته و برای دفاع از مبانی فکری اسلامی گام‌های بسیاری را برداشته است.
وی با بیان این‌که آیت الله تسخیری به علوم اسلامی و فرهنگ غرب و شرق احاطه و اشراف دارد ابراز داشت: آیت الله تسخیری با حلم و بردباری در محافل مختلف شرکت می‌کند و مرعوب فضای موجود در همایش مختلف نمی‌شود.
وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: آیت الله تسخیری به عنوان نماد تقریب مذاهب اسلامی شناخته شده است و در کنار مسئولیت‌های مختلف وظیفه خود را انجام داده است.
وی با اشاره به این‌که آیت الله تسخیری کسی نبوده که در کنج عزلت بنشیند و به تحقیق بپردازد اظهار داشت: وی در کنار کارهای مدیریتی و اجرایی از ابتدای انقلاب، به مسأله تقریب بین مذاهب اسلامی نیز اهمیت بسیاری داده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آیت الله تسخیری در مجمع فقه اسلامی همواره در مباحث مختلفی که بین مذاهب مطرح شده است، نقش پر رنگی را ایفا کرده است و به عنوان نایب رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام بوده است.
 وی با بیان این‌که آیت الله تسخیری در مجامع مختلف از اصول اسلامی و حقوق اقلیت‌ها دفاع کرده است، اظهار داشت: با توجه به شیفتگی که نسبت به اسلام در جهان وجود دارد، حوزه‌های علمیه باید به پرورش انسان‌هایی مانند آیت الله تسخیری بپردازند.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله تسخیری را انسانی زمان شناس، شجاع، مدرس و سخت کوش ارزیابی کرد و بیان داشت: آیت الله تسخیری علی‌رغم بیماری و کسالت در همه محافل و مجالس حضور دارد و عزم و اراده‌ای بسیار قوی دارد.
حسینی در پایان سخنان خود آیت الله تسخیری را مصداق این حدیث پیامبر اکرم (ص)که فرمودند «مومنین برای بندگی همواره کمربسته هستند» دانست./956/پ202/ص
ارسال نظرات