۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۴۷۶۵
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

کرسی های آزاداندیشی هنر و انقلاب اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کرسی های آزاداندیشی « هنر پس از انقلاب اسلامی » و بزرگداشت مرثیه‌سرای اهل بیت در مراغه و تهران از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
کرسي هاي آزادانديشي

حجت الاسلام سید جلال شربیانی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های این مرکز آموزش عالی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و اظهار داشت: همزمان با دهه فجر کرسی های آزاداندیشی « هنر پس از انقلاب » برگزار خواهد شد.

 

وی پخش فیلم های منتخب و برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار، پخش سرودهای انقلابی در محوطه دانشگاه، برگزاری اردوی بزرگ کوهپیمایی دانشجویان به مزار شهدای گمنام کوه عون ابن علی، مسابقه شعر، داستان نویسی، تصویر سازی و پوستر با موضوع شهدای انقلاب را از دیگر برنامه های امسال عنوان کرد.

 

حجت الاسلام شربیانی از برگزاری آیین گلبانگ انقلاب همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 12 بهمن خبر داد و گفت: فضا سازی و آذین بندی داخلی و محوطه بیرونی دانشگاه شاهد برای برگزاری جشن انقلاب ویژه خانواده های اعضای هیات علمی و کارکنان و حضور پرشور جامعه دانشگاهی در راهپیمایی روز 22 بهمن از دیگر اقدام های برنامه ریزی شده است.

 

معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از شروع آیین مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب و بیدار اسلامی برای فرزندان همکاران دانشگاهی از تمام رده های سنی خبر داد و گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی امسال با شکوهتر از سال های گذشته برگزار می شود.

 

امام جمعه زنجان: حضرت علی(ع) نمونه مدیریت علمی و عملی است

 

حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اظهار داشت: بسیاری از حکومت­ها، حکومت را هدف می­دانند و برای رسیدن به حکومت از هر ابزاری استفاده می­کنند که این نوع دیدگاه، دیدگاه ماکیاولی است.

 

وی تاکید کرد: در نگاه توحیدی هدف مقدس است و قابل توجیه نیست که برای هدف مقدس از هر ابزاری استفاده شود بلکه باید برای رسیدن به هدف مقدس وسیله و ابزار نیز مقدس باشد. تنها امام معصومی که فرصت مدیریت اجرایی برایشان فراهم شد، حضرت امیرالمومنین علی (ع) بودند که این فرصت هرچند کوتاه بود اما برای همیشه درتاریخ ماندگار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حضرت علی(ع) نمونه مدیریت علمی و عملی را در طی پنج سال انجام دادند و در همه ابعاد مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی، زیباترین کاملترین و انسانی ترین مدل مدیریتی را با وجود همه مشکلات و موانع در جامعه ارائه دادند.

 

وی با ترجمه نامه 53 نهج­البلاغه افزود: اولین مساله از دیدگاه حضرت علی (ع) در خصوص سلامت مدیریت گزینش کارکنان و تقسیم مسئولیت می­باشد و کسانی که اعتماد عمومی را خدشه دار می­کنند جرمشان کمتر از کسانی نیست که مالی را به سرقت می­بردند.

 

برگزاری 106 عنوان برنامه مختلف فرهنگی و عقیدتی در دانشگاه تبریز

 

پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه امسال کشور، در آستانه انتخابات و در برهه ای حساس قرار دارد و باید پرشورتر از همیشه آیین های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی داشته شود؛ گفت: به همین منظور ستاد بزرگداشت این ایام در دانشگاه تشکیل شده و با همکاری تشکل های دانشجوئی بسیج اساتید، کارکنان و همه دانشگاهیان برنامه هایی در شأن این ایام برگزار شود.

 

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های تحلیلی و تاریخی پیرامون شخصیت حضرت امام(ره) و زوایای مختلف انقلاب، برگزاری کارگاه بصیرت، چاپ ویژه نامه های مختلف و جشن بزرگ اساتید و کارکنان و خانواده های آنها در 18 بهمن از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال می باشد.

 

آژیده به حضور کم نظیر دانشگاهیان تبریز در برنامه ها و راهپیمایی های دهه فجر در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز دانشگاهیان دانشگاه تبریز همگام با مردم ولایت‌مدار ثابت خواهند کرد که همواره پیرو صدیق ولایت و پشتیبان انقلاب خواهند بود.

 

وی برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی بین دانشکده ای که با شرکت 2 هزار نفر برگزار شد، را از دیگر برنامه های دانشگاه ذکر کرد و گفت: همه ساله رقابت های مختلف ورزشی در میان اساتید، کارکنان ، دانشجویان در دهه فجر برگزار می شود که علاوه بر ایجاد فضای پرنشاط و شاد در میان دانشگاهیان به ایجاد روحیه همبستگی و اراده برای تولیدات و فعالیتهای علمی را افزایش می دهد.

 

برای برگزاری هر چه با شکوهتر برنامه های ایام الله دهه فجر در دانشگاه های استان، با حضور مسؤولان فرهنگی این دانشگاه ها جلسات هماهنگی با محوریت دانشگاه تبریز تشکیل شده و در این راستا 106 عنوان برنامه مختلف فرهنگی، عقیدتی و جشن و سرور تصویب شده است.

 

بزرگداشت مرثیه‌سرای اهل بیت در مراغه و تهران برگزار می‌شود


مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر امروز با حضور در منزل دو شاعر استاد کریمی مراغه‌ای و حیدر عباسی در بستر بیماری مراغه از آنها عیادت کرد و گفت: به منظور بزرگداشت هشتادمین سالگرد تولد استاد کریمی مراغه و بررسی اشعار شاعر بزرگ مرثیه و طنز آذربایجان همایش بزرگداشتی در مراغه و تهران برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که  شاعران هنرمندان و افتخار ادبیات ایران هستند و این قشر از جامعه جایگاه والایی در نزد مردم دارند، افزود: به منظور بزرگداشت هشتادمین سالگرد تولد استاد کریمی مراغه و بررسی اشعار شاعر بزرگ مرثیه و طنز آذربایجان همایش بزرگداشتی در مراغه و تهران برگزار می‌شود.

 

استاد کریمی‌مراغه‌ای در طول عمر پربرکت خود 22 جلد کتاب شعر مرثیه، مداحی در شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت سروده است.

 

برخی کتاب‌های مرثیه استاد کریمی‌مراغه‌ای از جمله 14 معصوم ، انتقام کربلا، دریای اشک، گلشن عزا، بزم غم،  آتشکده کریمی، غوغای انقلاب، احرام عشق، جلالت‌ها، کتاب غم، گلستان کریمی، بوستان کریمی، از کعبه تا کربلا بیش از 10 بار تجدید چاپ شده است. وی همچنین 15 جلد کتاب شعر طنز و پند و اندرز دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات