۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۶۸۸
حجت الاسلام احدی نژاد:

دادن سوژه به رسانه های بیگانه، ظلم به اسلام است

خبرگزاری رسا – استاد اخلاق حوزه های علمیه گفت: سوژه دادن به رسانه های بیگانه به واسطه رفتارها و سخنان نسنجیده ظلم به اسلام است و سبب رنجش رهبر انقلاب می شود.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام احدی نژاد در همایش گرامیداشت شهدای اصناف کشور در قم با اشاره به تلاش پیامبر اکرم(ص) در تربیت مسلمانان و تشکیل جامعه اسلامی عنوان کرد: پیامبر(ص) با مهربانی و قاطعیت بر دلها حکومت می‌کرد و توانست جامعه‌ای را تشکیل دهد که جاهلیت را از یاد ببرند.

وی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) مردم را به سوی خدا دعوت می‌کرد و این گره خوردن با خدا، او را در جامعه اسلامی دارای جایگاه والا و ارزشمندی کرد همان گونه که بسیاری از علمای دین و مراجع و رهبران دینی به واسطه سخن گفتن از خدا، دارای جایگاه و اعتبار بالایی می‌شوند.

این استاد اخلاق افزود: الگو پذیری از منش و رفتارهای پیامبر(ص) می تواند جامعه را به کمال و سعادت برساند همان گونه که امام خمینی(ره) با الهام از بینش و دیدگاه‌های جهانی پیامبر(ص) حکومتی اسلامی و دینی در ایران تشکیل داد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی گناه و معصیت جایگاهی ندارد زیرا انسان را از خدا دور می کند و بلاهای فراوانی را برای بشر به همراه دارد، از این رو همه با تقوای الهی در راه خدا و برای خدا حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اخلاق گرایی در جامعه اسلامی گفت: از رسالت‌های مهم اسلام تبیین ارزشهای اخلاقی در جامعه است که این امر باید سر لوحه فعالیت همه مسؤولان و مردم قرار گیرد به ویژه اینکه تلاش کنیم با رفتار و یا سخنان نسنجیده به رسانه های بیگانه و دشمنان سوژه ندهیم که ظلمی بزرگ به اسلام است.

حجت الاسلام احدی نژاد گفت: باید با بهره گیری از الگوهای ارزشمند اخلاقی دشمنان را در سوء استفاده از موضوعات داخلی ناکام کرده و از آرمان‌های انقلاب در برابر دشمنان دفاع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی های امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر چه ایشان در بسیاری از عرصه ها با بهره گیری از اخلاق اسلامی فردی مهربان و رئوف بودند اما در جایی که لازم بود قاطعانه در برابر دشمنان می ایستادند و حتی با شجاعت اعلام کردند که ما با همه توان به صدام سیلی می زنیم.

این استاد اخلاق حوزه، ولایت مداری را اصل مهمی در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: رهبر انقلاب که با شجاعت در برابر مستکبران موضع می‌گریند، در بیانات اخیر خود رسما اعلام کردند که ما در حمایت از سوریه اجازه نمی‌دهیم کسی وارد این کشور شود که در این باره امیدواریم دشمنان در این جنگ نیز ناکام گردند.

وی حفظ ولایت را زمینه ساز حفظ انقلاب خواند و افزود: همه قدرت‌های جهان امروز از ولایت مداری ایران می هراسند و می دانند که ما دارای صاحب و ولی هستیم که در این مسیر روحانی و غیر روحانی همه باید برای خط و مشی رهبری گام بردارند و گرنه در هر جایگاهی که باشیم، بدون ولایت گرفتار می شویم.

حجت الاسلام احدی نژاد تاکید کرد: این انقلاب عشق توام با عقلانیت به جامعه اسلامی بخشید و مردم را در مسیر احکام اسلامی و ارزش‌های دینی به کمال و رشد عقلانی رساند؛ این مردم در عرصه های ایثار و رشادت نیز همراهی خود را با ولایت فقیه ثابت کرده‌اند./926/پ202/ی

ارسال نظرات