۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۶۳۸۴
حجت الاسلام مصباح یزدی:

بی توجهی به رهنمودهای رهبری عاقبت خوشی برای دولت ها نداشته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصباح یزدی تاکید کرد: نقش ولایت در جامعه اسلامی محوری است، با درک این مسأله خواهیم یافت که این نقش محوری در پیروزی و تداوم آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام علي مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصباح یزدی، استاد مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم امروز در جمع اقشار مختلف مردم تبریز در مسجد اشرف الانبیاء (ص) خیابان شهید منتظری تبریز با تأکید بر این‌که ولایت اصل مهم در وحدت و همگرایی جناح‌ها و گروه‌های مختلف در جامعه محسوب می شود، گفت: انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته با مدعیان ولایت‌مداری در مقاطع مختلفی رو به رو بوده اما در عمل روسیاه شده اند.

 

وی با بیان این‌که  انقلاب اسلامی امتحان بزرگ الهی برای مردم ایران بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز جریان های زیادی با ولایت فقیه مخالفت کرده اند، اولین مخالف اصل ولایت فقیه مهندس بازرگان و دولت موقت بود که در جریان تنظیم پیش نویس قانون اساسی در مجلس خبرگان قانون اساسی، بعد از اضافه شدن اصل ولایت فقیه با این پیش نویس مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به اقدامات دولت بازرگان در مخالفت با اصل ولایت فقیه گفت: مخالفت بازرگان تا آنجا ادامه پیدا کرد که استعفا داد، بنی صدر هم که مغرور رأی 11 میلیونی خود شده بود، بحث مدیریت علمی در برابر مدیریت فقهی را مطرح کرد تا آنجا که عاقبت به خیر نشد.

 

وی ادامه داد: در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، نخست وزیر میرحسین موسوی که یک چپ گرا بود و تفکرات سوسیالیستی داشت، تمام اعضای کابینه را یا از چپ گراها یا از سوسیالیست های تازه مسلمان شده مثل بهزاد نبوی انتخاب کرد و با استقرار نفراتی در ستاد جنگ با ارائه گزارش هایی امام راحل را مجبور به قبول صلح کردند.

 

استاد مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: دولت سازندگی نیز با پیاده کردن تفکرات لیبرالی در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ و مذاکره با آمریکا در عرصه بین المللی و مطرح کردن توسعه اقتصادی هر چند که به ضرر مردم بود، در مقابل رهبری ایستادند و فریادهای رهبری برای تعدیل این نظر بی نتیجه ماند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی افزود: در دوره هشت ساله اصلاحات هم که هاشمی رفسنجانی با گفتن عبارت « دولت 16ساله من » دوره اصلاحات را هم به دولت خود ضمیمه کرد، این تقکرات ادامه یافت و بحث لیبرالیسم فرهنگی با توان بیشتری ادامه پیدا کرد؛ رهبری در این سال ها مجبور شدند بیشتر در جزئیات ورود پیدا کنند که از جمله می توان به رفتن به مناطق زلزله زده بم و پیگیری امور از نزدیک اشاره کرد.

 

این استاد حوزه علمیه در تحلیل خود از دولت های نهم و دهم نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت هشت ساله اخیر هم مسأله جریان انحرافی که در برخی موارد تندتر از جبهه اصلاحات هستند، سعی در دور زدن رهبری داشته و دارند که یازده روز خانه نشینی نمود این سعی بود.

 

وی با تأکید بر این‌که بی توجهی به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عاقبت خوشی برای دولت‌ها رقم نزده است، گفت: نقش ولایت در جامعه اسلامی محوری است، با درک این مسأله خواهیم یافت که این نقش محوری در پیروزی و تداوم آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات