۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۵۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

هر کس بخواهد به آمریکا چراغ سبز نشان دهد منفور مردم خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم مذاکره ایران و آمریکا را بدون هیچ گونه دستاوردی برای ملت دانست و گفت: رهبر انقلاب و مردم هیچ‌گاه با مذاکره با آمریکا کنار نخواهند آمد و باید توجه داشت هر کس بخواهد با گفتار، قلم و قدمش چراغ سبزی به آمریکا نشان دهد، منفور و منکوب ملت خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد،‌ گفت: انسان بر اساس اختیار خود تقوا را انتخاب می‌کند و اگر کسی تقوا را رعایت کند، خداوند به او قدرت تشخیص حق از باطل می‌دهد.
وی با اشاره به آیه 6 سوره تغابن افزود: خداوند با کفار گذشته و آینده به دلیل گرفتاری‌ها کفار اشاره می‌کند، غرور و گردن‌فرازی نسبت به فرستادگان خدا و نپذیرفتن حق دلیل گرفتاری‌ها کفار خوانده شده است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کفار گفتند که آیا انسانی همانند ما می‌خواهد ما را هدایت کند، این کفار توقع داشتند کسی از طرف خدا بیاید که غیرعادی و از جنس فرشتگان باشد، این کفار هیچ نقصی در رسالت انبیا پیدا نکردند تا آن را مستمسک قرار دهند و گرنه اگر کاستی‌ در انبیا بود آن را مطرح می‌کردند.
وی ادامه داد: کسی که طالب حق باشد، از دلایل و آیات روشن پیامبران پیروی می‌کند، همان کفار به بت‌ها و سنگ‌ها سجده می‌کردند و دلیل واضحی نداشتند، گاه گاو را به ربوبیت می‌پذیرفتند اما انسان وارسته متین و خردمندی مانند حضرت نوح را به پیامبری قبول ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که بنای خدای متعال امتحان کردن انسان است، گفت: ابلیس نیز امتحان شد و در امتحان مردود شد، انسان در برابر اولیا خدا باید خاضع باشد و ولایت یکی از زمینه‌های رشد انسان است.
200 گناه از زبان صادر می‌شود
وی در خطبه دوم نماز جمعه قم ابراز داشت: یکی از آثار تقوا حفظ زبان است، زبان جرم اندکی دارد اما می‌تواند جرایم بسیاری بیافریند، حدود 200 گناه از زبان صادر می‌شود و نباید اجازه داد که هر سخنی که انسان می‌خواهد از زبان صادر شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: مرحوم آیت‌الله میرزا جواد آقا تهرانی هنگام سخن گفتن با لکنت حرف می‌زد، این لکنت در اثر اندیشه ایشان پیش از گفتار بود، ایشان زبان خود را بر روی هر موضوع باز نمی‌کرد.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ ایشان دختر نمونه آل‌الله بود، همه بانوان سرشناس عالم اسلام ازدواج کرده‌اند و تنها بانویی که ازدواج نکرده‌اند حضرت فاطمه معصومه(س) بودند، ایشان الگوی برای دختران مسلمان است که با حفظ عفاف و حجاب در عرصه‌های لازم حضور یابند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ایشان از بنیه علمی بالایی برخودار بودند، حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ‌گویی سؤالات مردانی بودند که از نقاط دور برای کسب علم می‌آمدند، امام موسی‌بن‌جعفر(ع) نیز به طور مطلق پاسخ‌گویی ایشان را تأیید کردند.
وی گفت: در زمان تبعید امام موسی(ع) این بانوی بزرگوار ملجایی برای مردم بود، دست تقدیر الهی ایشان را به قم منتقل کرد تا مرکزی علمی برای جهان اسلام تشکیل شود و از اقصی نقاط عالم افرادی برای کسب علم اجتماع کنند و شخصیت‌هایی نظیر امام خمینی(ره) تربیت شود.
انگیزه حضرت معصومه دیدار برادر خود در خراسان بود
امام جمعه قم با اشاره به این‌که حضرت معصومه(س) برای کسانی که طالب علم مفید و جهاد برای تحقق اهداف الهی الگو هستند، ابراز کرد: انگیزه سفر حضرت معصومه در تاریخ دیدار با برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) یاد شده است، امام رضا(ع) خانواده خود را جمع کردند و فرمودند که بر من گریه کنید در آن جمع نیز حضرت فاطمه معصومه(س) حضور داشتند.
وی گفت: حضرت معصومه(ع) علاقه‌مندی ویژه‌ای به قم داشتند، برادرشان در مکان شاهچراغ امروزی شهادت یافته بودند و ایشان کمتر از 20 روز مانده به شهادت شان به قم آمدند و مردم قم از این امر بسیار خوشحال شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: این راهپیمایی بازتاب داخلی و خارجی ویژه‌‌ای یافت و نمی‌توان از این مردم قدرشناس تشکر کرد، رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر صد بار این نعمت را شکر کنند، باز هم کافی نیست.
وی افزود: مردم می‌دانستند که مهم‌ترین مانع برای نفوذ و تسلط دشمن، حضور در صحنه است، دشمنان برای اجرای طرح‌های خائنانه خود به دنبال حذف مردم از صحنه هستند، ما در صحنه‌های علمی پیشرفت‌های داشتیم اما مانع اصلی دشمن، حضور به موقع دشمن است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: آمریکا و اذناب وی با تشدید‌ها و تلاش رسانه‌ای وسیع سعی در قرار دادن مردم در جبهه مخالف نظام دارند، آنان مذاکره با آمریکا را مطرح کردند.
دولت پاکستان امنیت مردم را تأمین کند
وی گفت: شخص مستکبر وقتی در کرسی مناظره می‌نشیند، این مذاکره همراه با تهدید و تشدید تحریم‌ها همراه خواهد بود، در مذاکره سازوکار ویژه‌ای وجود دارد، مستکبران در مذاکره می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند و به دنبال اجرای اهداف خود با هر وسیله‌ای مانند تحریم و تهدید هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: رهبر انقلاب و مردم هیچ‌گاه با مذاکره با آمریکا کنار نخواهند آمد و باید توجه داشت هر کس بخواهد با گفتار، قلم و قدمش چراغ سبزی به آمریکا نشان دهد، منفور و منکوب ملت خواهد بود.
وی با اشاره به بمب‌گذاری‌ها اخیر در چند کشور اسلامی اظهار داشت: در سوریه انفجارهایی ترتیب داده شد که بیش از 50 کشته و صدها مجروح به جا گذاشت، آن هم در شرایطی که گروها به این نتیجه رسیدند که روش نظامی راه حل بحران سوریه نیست، دست پلید عربستان سعودی، قطر و ترکیه در حمایت از تروریست‌های سوریه دیده می‌شود.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در شهر پاکستان صدها کشته و مجروح از شیعیان در یک جنایت برجای گذاشت، دولت پاکستان وظیفه دارد که امنیت مردم را تأمین کند و با این تروریست‌های تکفیری برخورد کند، این حرکت‌های کور به این دلیل است که نمی‌خواهند اجازه دهند کشورهای اسلامی روی خوش ببینند و می‌خواهند شیعه و سنی را در برابر یکدیگر قرار دهند.
وی ابراز داشت: مردم بحرین دومین سال قیام قهرمانانه خود را پشت سر گذاشتند و نشان دادند که در تحقق خواسته‌های خود همچنان استوار هستند، و با این قیام پایه‌های حکومت آل خلیفه سست شده است و اگر دست حمایت عربستان و قطر نباشد این حکومت به طور قطع سقوط خواهد کرد./914/پ201/ج
ارسال نظرات