۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۹۷۰۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

اندیشه سلفی‌گری به دنبال قطع ارتباط مسلمانان با اهل بیت است

خبرگزاری رساـ امام جمعه مشهد گفت: ماهیت تکفیری سلفی‌گری و وهابیت بر این اصل است تا ارتباط عمیق عاطفی مسلمانان با اهل بیت(ع) را قطع کرده و یا این رابطه را شرک معرفی کنند تا به این وسیله بتوانند به اهداف خصمانه خود دست یابند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز 19 اسفند در جمع طلاب حوزه‌های علمیه خراسان که در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اجتماع کرده بودند، گفت: رخدادهای سیاسی و اجتماعی گذشته جهان اسلام، عامل ایجاد جریان‌ها و حوادث کنونی جهان اسلام، حول محور سیاسی آن است.

وی با اشاره به شکل‌گیری جریان انحرافی سلفی‌گری، ادامه داد: با بعثت پیامبر(ص) و ایجاد قدرتی به نام اسلام، فرصت‌طلبان دریافتند که با وجود اسلام، فرصتی برای تصاحب قدرت برای آنان باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله علم‌الهدی به جریان‌سازی اندیشه سلفی‌گری در مقابله با آموزه‌های اسلام اشاره و تصریح کرد: اولین جریان با هدف از بین بردن اندیشه تداوم رهبری بر مبنای وحی شکل گرفت که با ابزار فیزیکی و تسلیحاتی و برای تسلط سلطه‌گران بر امور مسلمانان بود.

وی به جریان دوم حاکم بر اندیشه سلفی‌گری اشاره کرد و افزود: بحث تکفیر و تحریک جامعه مسلمانان به انجام خشونت در خاورمیانه که توسط قدرت استعماری بریتانیا رهبری می‌شود، دومین جریان فکری این اندیشه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به وجود قدرت‌های نظامی دوران حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس اشاره کرد و اظهار داشت: در اواخر حکومت بنی‌عباس، این سرکوب نظامی به سرکوب اعتقادی تبدیل شد.

وی به تجربه قدرت‌های استعمارگر در جریان جنگ‌های صلیبی اشاره کرد و ابراز داشت: تجربه جنگ‌های صلیبی این واقعیت را روشن می‌سازد که قدرت‌های خارجی علیه مسلمانان کارساز نیست و با توجه به این موضوع با ابزار اعتقادی وارد شده‌اند.

امام جمعه مشهد به وجود رابطه عاطفی مسلمانان با اهل بیت(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: ماهیت تکفیری سلفی‌گری و وهابیت بر این اصل است تا ارتباط عمیق عاطفی مسلمانان با اهل بیت(ع) را قطع کرده و یا این رابطه را شرک معرفی کنند تا به این وسیله بتوانند به اهداف خصمانه خود دست یابند.

وی به حوادث اخیر در پاکستان اشاره و تأکید کرد: چگونه می‌شود امنیت ملتی در خطر باشد و حاکمان آن بی‌تفاوت به این موضوع باشند؟

آیت‌الله علم‌الهدی با هشدار نسبت به نقشه های وهابیت به منظور انحراف نسل جوان، اظهار داشت: این حرکات از دید مسؤولان و دستگاه‌های امنیتی کشور پنهان نیست و مردم به خصوص اهل سنت بکوشند تا از نفوذ تفکرات انحرافی وهابیت جلوگیری کنند./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات