۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۶۰۰۷۶

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با روحانیان مستقر بخش مرکزی، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در دستجرد و گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با روحانیان مستقر بخش مرکزی در آستانه سال جدید در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد و در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گزارشی از وضعیت فرهنگی وفعالیت‌های روحانیان مستقر بخش ارائه کرد.
سپس حجت‌الاسلام عباس اسکندری با  قدردانی از زحمات روحانیان در روستاها، در رابطه با اهمیت تبلیغ گفت: وجود روحانی در هر محلی سبب آرامش مردم آن محل بوده و ساده زیستی و دوری از دنیاگری روحانیت سبب می‌شود مردم قداست خاصی را برای آنان قائل شوند.
وی در رابطه با شیوه تبلیغ اظهار کرد: رابطه با مردم و صمیمی بودن با آنها یکی از راه‌های نفوذ در دل مردم است، پیامبر بزرگوار اسلام وقتی به مسجد می‌رفتند اگر کسی غایب بود سؤال می‌کردند و چنانچه مریض بود به عیادتش می‌رفتند و این رفتار پیامبر(ص) از هر تبلیغی برای جلب قلوب مردم مؤثرتر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با توجه به حساسیت ایام آینده و بحث انتخابات، روحانیان باید مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کنند.
حجت‌الاسلام اسکندری از روحانیان مستقر خواست که در مسائل مختلف به ویژه موضع گیری‌های سیاسی، به گونه‌ای رفتار کنند که رفتارشان مورد رضایت رهبر معظم انقلاب باشد.
برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در دستجرد
مراسم جشن تکلیف دانش آموزان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در مدرسه 17 شهریور این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در این مراسم اظهار کرد: انسان‌ها با فطرت دینی و توحیدی متولد می‌شوند و شناخت خداوند در عمق جان آنها به ودیعه گذاشته شده است.
وی ادامه داد: دوران کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای تربیت انسان‌ها است که پدر و مادر به تدریج این نونهالان را با مسائل دینی آشنا کنند و از آنجایی که دختران زودتر از پسران به سن تکلیف می‌رسند باید زودتر از 9 سالگی نماز و احکام شرعی را بیاموزند تا هنگام جشن تکلیف انجام واجبات دینی مثل نماز، روزه برای آنها دشوار نباشد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد تأکید کرد: هنر پدر و مادر این است که فضای خانواده را معنوی و دینی کنند و با رعایت احکام شرعی، الگوی فرزندان شوند تا فرزندان با آموزه‌های دینی آشنا شوند.
حجت‌الاسلام رفیعی‌پور علویجه مهم‌ترین نیاز نسل جوان را تقویت و تعمیق ایمان و اخلاق در وجود آنها دانست و گفت: تکریم شخصیت دینی نوجوانان و جوانانی که سن تکلیف رسیده‌اند ضروری است، بنابراین اداره تبلیغات اسلامی با همکاری آموزش و پرورش اقدام به برپایی جشن تکلیف دانش‌آموزان کرده است.
در این مراسم به 50 نفر از دانش‌آموزان دختر هدایایی همچون چادر نماز، سجاده و قرآن داده شد.
تقدیر بخشدار جعفرآباد از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
بخشدار جعفرآباد از همکاری و تلاش‌های رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تقدیر کرد.
وحید اکبری، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: کرمعلی غلامیان بخشدار جعفرآباد با ارسال لوحی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تقدیر کرد.
در بخشی از این لوح خطاب به حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه آمده است: از تلاش‌ها و همکاری‌های شما در برپایی مراسم‌های یوم الله 22 بهمن که نماد پایبندی مردم به نظام اسلامی است تشکر و قدردانی می‌کنم، امید است در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی و پاسداشت آرمان بلند حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام و در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب از تأییدات خداوند قادر متعال و عنایات حضرت امام عصر(عج) بهره‌مند شوید.
اهدای جوایز به برترین‌های مسابقه مقاله نویسی در قنوات
مراسم اهدای جوایز به برترین‌های مسابقه مقاله نویسی در قنوات از سوی اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.
به دنبال برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی قنوات در بخش مرکزی، جوایز ویژه خواهران این مسابقه در دبیرستان رضوان قنوات با حضور حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار و خزاعی بخشدار مرکزی به برندگان اهدا شد.
گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم برگزار شد
آخرین جلسه گردهمایی روحانیان مستقر بخش کهک قم در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.
در این گردهمایی برنامه‌های نوروزی روحانیان مستقر از سوی حجت‌الاسلام سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک تشریح شد.
وی حضور دائم روحانی در روستا، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و سؤالات مردم، گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل دعا و مناجات را از برنامه‌های روحانیان مستقر در این ایام برشمرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهک با اشاره به توریستی بودن منطقه کهک و حضور مسافران در این بخش از روحانیان مستقر خواست ارتباط بیشتری با مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برقرار کنند.
تقدیر استاندار قم از ساماندهی هیئات مذهبی
استاندار قم تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان را در ساماندهی هیئات مذهبی قابل تقدیر دانست.
کرم‌رضا پیریایی در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئات مذهبی استان با ابراز خرسندی در جمع این تشکل مذهبی اظهار کرد: هر کس در نظام اسلامی متأثر از فضای روحانی و معنوی است که به برکت فعالیت فعالان و تلاشگران عرصه فرهنگی و مذهبی کشور ایجاد شده و جای شکر آن باقی است.
وی با قدردانی از تلاش مجموعه‌های دست‌اندرکار ساماندهی امور هیئات مذهبی استان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان از مجموعه‌هایی است که در این زمینه تلاش‌های خوبی را انجام می‌دهد.
استاندار قم بصیرت را شاخصه اصلی فعالان فرهنگی و مذهبی عنوان و با اشاره به نقش مؤثر مجموعه‌های مذهبی و دینی در شکل‌گیری حماسه نهم دی تصریح کرد: حماسه 9 دی به عنوان تجلی عشق و وفاداری یک ملت به ولایت با بصیرت و هوشمندی هیئات مذهبی شکل گرفت.
پیریایی همچنین با اشاره به نقش هیئات مذهبی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن گفت: هیئات مذهبی به عنوان تشکیلات گسترده مردمی در خط مقدم مقابله با توطئه‌ها و جنگ نرم دشمن قرار دارند.
وی با تأکید بر لزوم ارتقای بخشی از فعالیت‌های هیئات مذهبی استان، آموزش را از جمله نیازهای این قشر عنوان و تصریح کرد: در زمینه آموزش هیئات مذهبی خوشبختانه کارهای خوبی در استان صورت گرفته است که جا دارد مستندات و محتواهای آموزشی در قالب یک مجموعه گردآوری شود.
استاندار قم همچنین با تقدیر از حضور مؤثر هیئات مذهبی استان در عرصه‌های فرهنگی، فعالیت دو هزار هیئات مذهبی در قم را ظرفیت ارزشمندی برای پرداختن به مسائل و نیازهای روز فرهنگی کشور برشمرد و افزود: هیئات مذهبی استان قم با برخورداری از پشتوانه‌های ارزشمند و قوی می‌تواند نقش مهمی را در عرصه‌های مختلف از جمله تبیین سبک زندگی اسلامی داشته باشد.
در این نشست حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام چهل اخترانی، رییس شورای هیئات مذهبی استان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ارائه کردند.
انتخاب رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به عنوان معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به عنوان معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش مرکزی قم انتخاب شد.
ریاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش مرکزی قم را حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه قنوات و معاونت فرهنگی آن را حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات بر عهده دارد.
به گفته حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش مرکزی را حجت‌الاسلام قلی‌پور یکی از روحانیون مستقر این بخش عهده‌دار است.
این ستاد در راستای هماهنگی با نهادها و مراکز دولتی و غیردولتی برای احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و برنامه‌های خوبی تدارک دیده است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار کرد: معاونت فرهنگی این ستاد برای ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.
هم‌اندیشی ترویج فرهنگ زکات در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
جلسه هم‌اندیشی ترویج فرهنگ زکات در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برگزار شد.
در این هم‌اندیشی نماینده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه حضور داشتند که در راستای ترویج فرهنگ زکات با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.
نماینده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گزارشی از تشکیل شوراهای زکات در روستاها ارائه کرد و مقرر شد همایشی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ زکات بزودی برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه نیز در این نشست بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: زکات از واجبات مسلم اسلام است که در قرآن پس از نماز بدان دعوت شده است.
وی همچنین بر لزوم همکاری این اداره برای فرهنگ‌سازی امر زکات در روستاهای بخش جعفرآباد تأکید کرد./907/پ202/ن
ارسال نظرات