۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۶۰۱۰۶
آیت‌الله نوری همدانی:

فاطمیه نباید تحت الشعاع نوروز قرار گیرد/ اختلاف و تشنج به مصلحت نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به همزمانی عید نوروز با ایام فاطمیه، از مسؤولان و دست اندرکاران رسانه ملی خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند تا فاطمیه تحت الشعاع دیگر برنامه ها قرار نگیرد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 91 که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به همزمانی عید نوروز با ایام فاطمیه اشاره و خطاب به مسؤولان صدا و سیما تاکید کرد: ما به صدا و سیما اعلام می کنیم به گونه ای عمل نکنند که که فاطمیه و تاریخ حضرت زهرا(س) تحت الشعاع قرار گیرد.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما باید همیشه شاخصه ها را در نظر بگیریم و صدا و سیما نیز در برنامه هایی که دارد باید مراقب باشد تا فاطمیه تحت الشعاع قرار نگیرد، ابراز داشت: برخی می گویند رهبری و برخی دیگر از علما و مراجع از برنامه های صدا و سیما تمجید و تجلیل کرده اند، در این باره باید دقت کرد که رهبر معظم انقلاب از موقعیت بالاتری مسائل را مورد توجه قرار می دهند و از سویی دیگر تمجید از یک برنامه دلیل نیست که تمام کارهای شما خوب باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: ما به عنوان حوزه از موضع امر به معروف و نهی از منکر مطالب را بیان می کنیم و اگر تشکری از صدا و سیما می شود دلیل بر این نیست که در همه کارها و برنامه ها بی اشکال هستند. 
 
این مرجع تقلید با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نباید کشور را متشنج و متزلزل نشان داد چراکه دشمن به دنبال سؤ استفاده و توطئه علیه کشور ما است،‌ به اظهارات اولاند اشاره و تصریح کرد: وی این نکته را مطرح کرده که ایران برای کل جهان خطر است؛ این مساله ناشی از این است که نظام ما و فکر انقلابی ملت ایران جریانی بوجود آورده که به ضرر استکبار و جباران است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران را به ضرر استکبار جهانی دانست و گفت: این مساله سبب هراس و کینه استکبار شده است و در برابر توطئه آنها باید نظام مستقل و آرام خود را حفظ کنیم.
 
وی با بیان این که اختلاف، تفرقه و تشنج به صلاح نیست، تصریح کرد: همه باید فضای کشور را آرام و بدون تشنج نگه داریم؛ مسؤولان نیز به فکر رفع مشکلات اقتصادی، حل گرانی و تامین مایحتاج مردم باشند و کسبه و بازاریان نیز انصاف را رعایت کنند.  
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، از موعظه به عنوان زنده کننده دل ها یاد کرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات