۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۶۷۰

همایش قومیت و فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش قومیت و فرهنگ ایرانی، اسلامی مهر امسال به همت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز برگزار خواهد شد.
همایش قومیت و فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش قومیت و فرهنگ ایرانی، اسلامی با هدف بررسی و تحلیل دیدگاه اسلام نسبت به مسائل قومی و جایگاه دین در همگرایی و وحدت اقوام به همت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز برگزار می شود.

 

قومیت در اندیشه علما و بزرگان دینی، مهندسی فرهنگی، اقوام و ادیان، آسیب‌شناسی سیاست‌های قومی در عصر جهانی شدن، ارزشهای دینی، ملی و قومیت، فرایند جامعه پذیری و قومیت، دانشجو، دانشگاه و قومیت، هویت ملی و هویت قومی در عصر جهانی شدن و سیاستهای مدیریت تنوع قومی، قومیت و توسعه از مهمترین محورهای این همایش است.

 

همچنین مساله قومیت و تعلیم و تربیت ( برنامهریزی درسی، مطالعات تطبیقی از تعلیم و تربیت در جوامع چندقومی و ...)، تنوع قومی فرصت یا تهدید، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسأله قومیت، جهانی رسانه‌ها، بحران‌های نوین، ساماندهی فرهنگی و همبستگی اجتماعی از دیگر محورهای این همایش اعلام شده است.

 

بنابر این گزارش، کاربردهای رسانه‌های دیجیتالی و کارکرد فضای مجازی در تعامل اقوام و ادیان، رسانه ها، اقوام و هویت (ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بحران هویت)، قومیت و اعتراض های اجتماعی، قومیت و امنیت، راهبردشناسی مدیریت چالش های قومی از دیگر محورهای همایش قومیت و فرهنگ ایرانی، اسلامی است.

 

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در همایش می توانند چکیده مقالات خود را تا 30 خرداد و متن کامل مقالات خود را تا 20 مرداد امسال به دبیرخانه این همایش و یا به نشانی hgfi@azaruniv.edu ارسال کنند. همچنین داوطلبان شرکت در این همایش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی همایش hgfi.azaruniv.ac.ir مراجعه کنند.

 

یادآور می شود، همایش قومیت و فرهنگ ایرانی، اسلامی از سوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 22 مهر امسال برگزار می شود./935/د102/ب

ارسال نظرات