۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۶۳۲۷۹

رسانه های افغانستان اسلامی می شود

خبرگزاری رسا _ حامد کرزی دستور داد تا از انتشار برنامه های غیر اسلامی در رسانه های صوتی و تصویری افغانستان جلوگیری شود.
بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: حامد کرزی رییس جمهور افغانستان با درخواست روحانیون موافقت کرده است که خواسته بودند سخت گیری ها بر رسانه ها بیشتر شود. شورای علمای افغانستان برنامه های بعضی از شبکه های تلویزیونی را غیر اسلامی و غیر اخلاقی می خوانند.
گفتنی است شورای علمای افغانستان در نامه ای به رییس جمهور این کشور از انتشار برخی برنامه های خلاف موازین دین مبین اسلام اعتراض کرد و خواستار قطع اینگونه برنامه ها شد، حامد کرزی رییس جمهور افغانستان نیز طی فرمانی به وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور دستور داد تا از انتشار برنامه های غیر اسلامی در رسانه های صوتی و تصویری افغانستان جلوگیری شود.
در این کشور اسلامی بیش از 70 کانال تلوزیونی وجود دارد که بیشتر آنها به صورت خصوص اداره می شوند. برخی از این رسانه ها رویکردی سیاسی دارند، برخی مذهبی اند و به آموزش تعالیم اسلامی، اخلاقی مشغولند.
اما در این بین برخی دیگر از این رسانه ها که کم هم نیستند، صرفا فیلم ها و سریال های کشورهایی چون ترکیه، هند، آمریکا و ... را پخش می کنند که موازین و شئونات اسلامی به هیچ وجه در آن رعایت نمی شود. پخش چنین برنامه هایی در افغانستان، اعتراض مردم و علما را در بر داشته است. /1415/9161/خ

ارسال نظرات