۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۶۳۳۳۴

300 هزار حلقه صالحین در مساجد کشور فعال است

خبرگزاری رسا‌ ـ معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین کشور از شکل‌گیری و فعالیت 300 هزار حلقه صالحین در مساجد کشور خبر داد.
طرح صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سعید دسمی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز در اختتامیه بیست و دومین مسابقات قرآنی بسیجیان سراسر کشور در اردبیل از فعالیت 300 هزار حلقه صالحین در کشور خبر داد و اظهار داشت: این حلقه‌های معرفتی که عموما با همکاری طلاب و روحانیان حوزوی شکل می گیرد، با محوریت مساجد در حوزه تربیتی فعالیت دارند.

 

وی با بیان این‌که اساس فعالیت های بسیج و برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی و هنری با محوریت حلقه‌های صالحین خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسالت امروز بسیج مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام است، البته بسیج به عنوان بدنه فعال جامعه علاوه بر حضور در عرصه‌های نظامی و مقابله با جنگ نرم در حوزه قرآنی نیز توانسته است حرکت مستمری داشته باشد.


معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در پایگاه های مقاومت بسیج گفت: بسیج مستضعفین امسال برنامه های ویژه‌ای با رویکرد توسعه، تقویت و تعمیق فرهنگ قرآنی پیش بینی کرده که تلاش دارد تا 40 هزار کلاس قرآنی در پایگاه‌های بسیج در سطح نواحی و شهرستان‌ها را راه‌اندازی کند.


حجت الاسلام دسمی از راه اندازی500 دار‌القرآن در استان‌های مختلف با اولویت مناطق محروم و دور‌افتاده به همت بسیج در سالجاری خبر داد و افزود: مسابقات قرآنی اردبیل در سطح کیفی بالا و مدیریت جامع برگزار شد که امیدواریم چنین روندی در دوره های آینده این مسابقات نیز تکرار شود.


همچنین سردار غلام عسگر کریمیان، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان این‌که320 نفر برگزیده سه رشته قرائت، مفاهیم و حفظ قرآن در دو روز گذشته به میزبانی شهر اردبیل گردهم آمدند، اظهار داشت: این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگانی از 32 استان کشور و در گروه سنی زیر 16 و بالای 16 سال برگزار شد.


وی با بیان این‌که در رشته حفظ قرآن شاهد رقابت قاریان در حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 5 جزء و جز سی‌ام بودیم، افزود: کمیته‌های پنج‌گانه و معاونت‌های ستادی تلاش کردند تا در کنار همت سایر مسؤولان استانی بیست و دومین دوره قرآنی ویژه بسیجیان به نحو شایسته انجام شود./9352/پ202/ب

ارسال نظرات