۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۶۳۸۱۱
مشاور سیاسی حوزه علمیه خراسان:

همراهی با حوزه و روحانیت ضامن موفقیت رییس جمهور آینده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی یگانه با بیان این که تدوین الگوی مشارکت سیاسی، امکان حضور افراد متخصص و متعهد در عرصه های مدیریتی نظام را افزایش می دهد، تأکید کرد: البته این به معنای از پیش انتخاب کردن مسؤولان نظام یا رییس جمهور نیست؛ بلکه نوعی انسان سازی و مدیرپروری است.
حجت‌الاسلام حسيني يگانه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مشاور سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در مورد ضرورت تدوین الگوی مشارکت سیاسی سالم، اظهار داشت: جامعه اسلامی و توحیدی باید نسبت به پرورش افرادی متعهد و متخصص در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای تصدی امور مهم دغدغه داشته باشد.

 

پرورش مدیران متخصص و متعهد به معنای از پیش انتخاب کردن مسؤولان نظام نیست

وی افزود: در غیر این صورت اگر بدون برنامه و چارچوب مشخص وارد میدان شویم، افرادی که صلاحیت ندارند به عرصه های مهم مدیریتی کشور وارد شده و مسائلی پیش می آید که تاکنون شاهد بوده ایم. از سوی دیگر، جبران اینگونه خسارت ها نیز کاری دشوار خواهدبود.

 

حجت الاسلام حسینی یگانه با بیان این که تدوین الگوی مشارکت سیاسی، دغدغه مذکور را تا حد زیادی کاهش و پاسخ می دهد، تصریح کرد: البته این به معنای از پیش انتخاب کردن مسؤولان نظام یا رییس جمهور نیست؛ بلکه نوعی انسان سازی و مدیرپروری است آن هم نه یک نفر و دو نفر بلکه چندین نفر تا در مواردی چون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و غیره برای انتخاب، به مردم معرفی شوند.

 

مشاور سیاسی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: هر گاه جامعه اسلامی و ولایی ما همگام با جامعه روحانیت و حوزه حرکت و به نظرات بزرگان حوزه توجه کرده، مشکلی نداشته است. بنابراین می توان گفت فردی که با همراهی حوزه و روحانیت و با آراء برخاسته از بصیرت مردم پا به عرصه اجرایی بگذارد به یقین موفق خواهد بود.

 

به جای تخریب کردن، برنامه خوب ارائه کنید

وی در خصوص مصادیق رعایت اخلاق انتخاباتی، ابراز داشت: کاندیداها می بایست جایگاه همه رقبا را رعایت کرده و خود، برنامه ها، اهداف و انگیزه هایش را به مردم معرفی کنند نه این که برای بهتر جلوه دادن خود، حیثیت افراد را به لحاظ حقوقی و شخصی مورد هجمه قرار دهند. نامزدهای انتخاباتی توجه داشته باشند، به جای تخریب کردن، برنامه خوب بدهند.

 

 حجت الاسلام حسینی یگانه، حماسه آفرینی را مهمترین نکته مورد توجه مردم در انتخابات پیش رو دانست و گفت: مردم بایستی چه در انتخابات شوراها و چه ریاست جمهوری در بخش مشارکت، با حضور پر نشاط، آگاهی و انسجام و انتخاب و در بخش انتخاب نیز با انتخاب اصلح، حماسه آفرینی داشته باشند.

 

وی همچنین در مورد تعدد کاندیداها اظهار داشت: چه در انتخابات شوراها و چه انتخابات ریاست جمهوری، باید افرادی کاندید و انتخاب شوند که منافع جامعه را فراتر از منافع خود می دانند بنابراین نامزدها ببینند اگر توان به دوش گرفتن مسؤولیت را دارند، ورود پیدا کنند.

 

مشاور سیاسی حوزه علمیه خراسان خطاب به نامزدهای انتخابات خاطرنشان کرد: به فکر اتحاد میان خود باشند در غیر این صورت رأیتان را از دست خواهید داد؛ افراد همفکر ائتلاف و یک نفر را از میان خود انتخاب کنند تا ضمن کاهش تعداد نامزدها و افزایش تمرکز مردم در انتخاب آگاهانه، شاهد تشکیل قوه مجریه منسجم و متعهد و ولایت مدار باشیم./930/ت302/ب

ارسال نظرات