۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۶۴۵۳۶
حجت الاسلام نبویان:

مدرنیته غربی اسارت انسان را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبویان گفت: مهم ترین دشمنی دنیای مدرن غرب با کشور های اسلامی، ندای اسلامی که در این کشور ها طنین انداز است.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه اهواز، با بیان این که جهان غرب از گذشته با اسلام و نظام اسلامی دشمنی داشته است، گفت: استکبار جهانی در برهه های گوناگون با طراحی توطئه ها و نقشه ها خواستار نابودی نظام اسلامی از صفحه روزگار بود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون گردنه های سختی را سر گذاشته است، اظهار داشت: در برهه کنونی نخستین بار است که بانک مرکزی از سوی کشورهای غربی و نظام سلطه تحریم ارزی می شود که این کار ناتوانی آن ها را نشان می دهد.

حجت الاسلام نبویان در ادامه با اشاره به اندیشه استکبار علیه ایران در حوزه قوانین بین المللی افزود: آمریکا این ادعا را دارد که ایران با داشتن انرژی هسته ای قوانین بین الملل را نقض و زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: آمریکا و هم دستانش در حالی ایران را از داشتن انرژی هسته ای منع می کنند که داشتن سلاح هسته ای را برای خود به بهانه حفاظت از ملت خویش مجاز می دانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسلامیت نظام مهم ترین مسأله ای که سبب دشمنی نظام سلطه با ایران شده است، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم می خواهند اسلام را نابود و تفکرات پلید و شیطانی خود را به بشریت تحمیل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به مسأله دنیای مدرنیته غرب اشاره و در تحلیل این موضوع گفت: مهم ترین سبب دشمنی دنیای غرب با کشور های اسلامی، ندای اسلام بوده که در این کشورها طنین انداز شده است.

نماینده مجلس با بیان این که انقلاب اسلامی با پیروزی خود ایده های جدیدی را به بشریت ارائه داد، گفت: در رویکرد دینی و اسلامی هیچ پدیده ای وجود ندارد که قدرت خداوند متعال در به وجود آوردن آن دست نداشته است.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: غرب با این دیدگاه که «انسان همان گونه که می خواهد دنیا را تفسیر می کند» به دنبال تسخیر بشریت و به سلطه کشیدن آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های گوناگون اشاره کرد و بیان داشت: ایران اسلامی در ساخت و راه اندازی هواپیماهای بدون سرنشین مقام سوم را در جهان به خود اختصاص داده و این از لطاف غیبی خداوند متعال است.

وی با بیان این که در زمان سلطنت پهلوی عملیات های مهندسی از سوی بیگانگان انجام می شد، گفت: در آن دوران مهندسان ایرانی اجازه هیچ یک از فعالیت های مهندسی همچون سد سازی را نداشتند و این اقدامات از سوی آمریکا و انگلیس انجام می شد اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش و خودباوری جوانان این مرز و بوم اکنون رتبه نخست سدسازی در منطقه را داریم./9458/پ202/غ

ارسال نظرات