۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۵۴۹۱
ولایتی:

انقلاب اسلامی الهام بخش بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری یک روزه به تبریز با طلاب، روحانیان، اساتید و فضلای حوزه علمیه آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری روز سه شنبه در دیدار ، روحانیان، اساتید و فضلای حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: انتخابات 24 خرداد تجلی حماسه سیاسی ملت ایران و خواری دشمنان نظام اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش نهضت‌های اسلامی مردم کشورهای منطقه است، خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام و انقلاب های منطقه‌ای پیشرفت و تحولات عمیقی را شاهد است، روحانیت باید نسبت به تحولات چند سال اخیر توجه و مطالعه کافی داشته باشند و در این راستا تلاش کنند تعامل و ارتباط خوبی با علما و اندیشمندان جهان اسلام برقرار کنند.

ولایتی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران رسالت خطیری در هدایت نهضت بیداری اسلامی بر عهده دارد، تصریح کرد: اکنون ایران در اوج اقتدار منطقه ای و بین المللی قرار دارد و ملت های مسلمان نیز خواستار ارتباط بیشتر با مردم ایران هستند، در چنین شرایطی رسالت خطیر روحانیت و حوزه های علمیه کاملا روشن و واضح است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس بزرگ علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در ایران خاطرنشان کرد: در این اجلاس حدود 500 اندیشمند و عالم از تمامی فرق اسلامی در تهران حضور یافتند و قریب 200 نفر از بزرگان و صاحب نظران کشور نیز به گفتگو با آنها پرداختند که این گردهمایی در تاریخ جهان اسلام بی‌نظیر است.

ولایتی پیامدهای مهم اجلاس بزرگ علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی در ایران را مقابله با فتنه دشمنان در تفرقه و عدم تحقق وحدت میان علمای اسلام دانست و با اشاره به هتک حرمت شورشیان تروریست در سوریه به مرقد حجر بن عدی خاطرنشان کرد: این اجلاس بزرگ گامی مهم در همگرایی و تحقق وحدت میان علمای اسلام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد اظهار داشت: حماسه به معنای پیاده کردن آرمان یک کشور است، با توجه به حساس بودن شرایط حاکم در منطقه خاورمیانه و بین المللی، نیازمند خلق حماسه ‌ای بزرگ در عرصه سیاسی هستیم که بایستی با مشارکت گسترده مردم همراه باشد.

عضو مجمع تشخیص ملحت نظام بی عدالتی و بد اخلاقی در جوامع را عامل اصلی در عدم پیشرفت دانست و گفت: تنها با اصول اسلامی و با پایبندی قوانین اسلام و اصل ولایت فقیه می توان از مشکلات سیاسی و اقتصادی به سلامت عبور کرد، این یعنی حماسه اقتصادی.

ولایتی ادامه داد: شخصی که می خواهد کاندیدا شود باید مقتدر، متخصص، مجری قانون و غیر متخلف باشد، ما سعی می‌کنیم فقط یک کاندیدای اصو لگرا در انتخابات داشته باشیم و البته فعلا جامعتین نظری نسبت به شخص خاص ارائه نکرده اند اما هر تصمیمی از طرف آنها گرفته شود ما تبعیت می کنیم.

سخنرانی دکتر علی امبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، با حضور طلاب مدارس علمیه تبریز همراه بود که در ابتدای مراسم حجت الاسلام جوادی، معاون تبلیغی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به مناسبت هفته معلم به تشریح زندگی نامه و سوابق ولایتی پرداخت.

همچنین حجت الاسلام سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز در سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به عموم طلاب و روحانیان و و میهمانان همایش،‌ سخنانی در خصوص حماسه سیاسی و اقتصادی ارائه کرد./935/پ203/ج

ارسال نظرات