۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۸۸۲۶
با وخیم تر شدن اوضاع اسرائیل در منطقه؛

دولت آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین باج می دهد

خبرگزاری رسا ـ محمود عباس علیرغم وعده کمک آمریکا به تشکلیلات خودگردان: شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانه غربی در افزایش بی اعتمادی میان دو طرف بسیار موثر است.
فلسطين کشوري مظلوم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا درباره رایزنی های وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه گفت: جان کری بیشتر از دو ماهِ وقت خود را وقف آغاز مذاکرات متوقف شده صلح خاورمیانه کرده است.


این در حالی است که شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، مدت ها است که برای پایان دادن به وضع بغرنج داخلی و منطقه ای بر طبل آشتی می کوبد.

وی روز یکشنبه در کنفرانس سازمان اقتصاد جهانی در اردن از رهبران اسرائیلی و فلسطینی خواست با کنار گذاشتن اختلافات خود گفتگوهای صلح را از سر بگیرند و افزود: دو طرف دیگر نمی توانند و نباید این فرصت را از دست بدهند.


در همین حال رسانه وابسته به پنتاگون، صدای آمریکا به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا، هنگام شرکت در کنفرانس اردن گفت: ما به منظور گشایش بن بست روندِ صلح اسرائیل و فلسطینی ها، وعده کمک 4 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در بخش اقتصاد فلسطینی ها را می دهیم.


نکته قابل توجه اینکه؛ نوع کمک در این شرایط به معنای پرداخت باج به تشکیلات خودگردان فلسطین محسوب می شود؛ چرا که تاکنون و بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور در سال 2012، حدود 295 میلیون دلار و در سال 2013، حدود 200 میلیون دلار به محمود عباس کمک کرده بودند.


اما محمود عباس علیرغم شنیدن وعده کمک آمریکا به تشکلیلات خودگردان، در همان جلسه سر ناسازگاری گذاشت و گفت: شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانه غربی در افزایش بی اعتمادی میان دو طرف بسیار موثر است./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات