۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۶۹۱۷۷
حجت الاسلام برنجکار:

نامزدها برای جلب آرای مردم سخن باطل به زبان نیاورند

خبرگزاری رسا - عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخاباتی را نوعی رذیله اخلاقی دانست و تاکید کرد: صداقت و اخلاق برای ملت ایران بسیار مهم است و نامزدها نباید برای جلب آرای مردم هر سخنی را به زبان بیاورند.
حجت الاسلام رضا برنجکار

حجت الاسلام رضا برنجکار، عضو هیات علمی پردیس قم دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که عملکرد هر انسانی متوقف بر جهان بینی او است، گفت: نامزد انتخاباتی که توحید و رضایت خداوند متعال را به عنوان جهان بینی قبول کرده نمی‌تواند در رقابت انتخاباتی بداخلاقی و رفتارهای غیر شرعی از خود بروز دهد.

     
    وی با بیان این‌که فرد اصلح باید در تبلیغات انتخاباتی فقط توانمندی‌های خود را برای مردم بیان کند، اظهار داشت: کاندیدا‌ها از بیان مطالب نادرست و وعده‌هایی که خارج از توان یا خارج از وظابف ریاست جمهوری است، پرهیز کنند.
     
    مدیر گروه کلام دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی با رعایت تقوا و اخلاق در عرصه رقابت می‌توانند اعتکاف سیاسی داشته باشند و رشد و کمال خوبی را بدست آورند.
     
    وی با تاکید بر پرهیز از اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخاباتی بیان داشت: اسراف برخلاف فرهنگ غرب در اسلام حرام و ممنوع است و همچنین اسراف کاشف از یک رذیله اخلاقی است که امیدواریم در تبلیغات شاهد اسراف نباشیم.
     
    عضو انجمن کلام اسلامی حوزه با اشاره به این‌که برنامه‌های تبلیغاتی صداو سیما خوب و مثبت است اما نامزدها را از دیگر برنامه‌های تبلیغاتی بی‌نیاز نمی‌کند، ابراز داشت: سوال و جواب رودررو برای مردم جذاب‌تر و در تصمیم‌گیری ها موثرتر است.
     
    وی با بیان این‌که مردم به فکر و برنامه رای می‌دهند بنابراین زدن عکس‌های گوناگون بر در و دیوار از کارهای لغوی است و رای به جهت عکس ارزش واقعی را ندارد، گفت: ارائه برنامه در قالب بروشور و کتابچه امری مبارک و مفید است که حتی در صورت شکست نامزد منتخب هم می‌تواند از این برنامه‌ها استفاده کند.
     
    حجت الاسلام برنجکار با اشاره به این‌که نامزدهای انتخاباتی نباید برای فریب و جذب رای مردم برخی سخنان باطل مانند این‌که ما کاری با حجاب نداریم، را بیان کنند چراکه مردم ایران بصیر هستند و رفتارهای آنان را زیر نظر می‌گیرند، ابراز داشت: صداقت و اخلاق برای ملت ایران بسیار مهم است./921/ت302/ج 

 

ارسال نظرات