۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۰۰۴۵
رییس دانشگاه علوم قرآن کریم کشور خبر داد؛

تحصیل 300 هزار دانشجو در دانشکده‎های علوم قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور از تحصیل 300 هزار دانشجو در 23 دانشکده علوم قرآنی 18 استان کشور خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور امروز در نشست هیأت امنای دانشکده علوم قرآنی دامغان اظهار داشت: هم اکنون300هزار دانشجو در 23 دانشکده علوم قرآنی 18 استان کشور در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به دانش آموختگی 9 هزار دانشجو از دانشکده های علوم قرآنی تا به امروز گفت: در حال حاضر دانشجویان در دو زمینه علوم قرآنی و تفسیر قرآن  کریم کسب علم می کنند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: 25 رشته تحصیلی در بخش هایی مانند علوم و قرآن، قرآن مجید و روانشناسی، مدیریت در قرآن، قرآن و اقتصاد در دانشکده های علوم و معارف قرآنی کشور تدریس می شود.

حجت الاسلام والسلمین عابدی اظهار داشت: طرح تربیت دانش آموختگان قرآنی و تقویت دانشکده ها با هماهنگی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و اجرای طرح محسنین وقف با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف گسترش و تبیین فرهنگ متعالی وقف در جامعه مهم ترین برنامه های دانشگاه علوم و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان و رییس هیئت امناء دانشکده علوم قرآنی این شهرستان نیز در این جلسه، دانشکده های علوم قرآنی را بستر ساز فرهنگ و معارف اسلامی در جامعه دانست و گفت: یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز سیراب کردن جوانان از فرهنگ و معارف قرآنی است و وجود این مراکز آموزش قرآنی پاسخ مثبتی در جهت رفع این نیاز جوانان است.

عبدالرحمن رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در سخنانی حرکت شایان توجه دانشکده های علوم قرآنی را کمکی بزرگ به تعالی فرهنگ کشور دانست و تاکید کرد: هر چه این مراکز از نظر کمی و کیفی پیشرفت نمایند سطح اطلاعات دینی و قرآنی مردم افزایش خواهد یافت و این نکته جامعه را از بسیاری آسیب ها مصون می سازد./938/پ202/ب 

ارسال نظرات