۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۱۲۵
حداد عادل در قم:

خود را مدیون روحانیت می دانم/ احمدی‌نژاد نامه‌ای سراسر توهین به من نوشت

خبرگزاری رسا - نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوران ریاست مجلس، احمدی‌نژاد نامه‌ای سراسر توهین به من نوشت و پاسخ من به او این بود که چنین ادبیاتی به نفع انقلاب نیست.
 غلامعلي حداد عادل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه شب در جمع مردم قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) به معرفی ویژگی‌های و برنامه های خود پرداخت و گفت: در سال 42 که من اول دبیرستان بودم، در متن درگیری‌ها حضور داشتم و خود را فرزند انقلاب می‌دانم چرا که حضور من در قیام امام (ره) همزمان با ورود من در جامعه بود.
وی افزود: من به دستور استادم، شهید مطهری وارد صدا وسیما شدم و برای رادیو و تلویزیون مطلب و محتوا می‌نوشتم و حتی گاهی اجرا هم می‌کردم و پس از چند هفته به توصیه استاد شهید مطهری، اولین پست رسمی خود را در انقلاب و کابینه موقت، از معاونت وزیر در صدا وسیما آغاز کردم.
حداد عادل درباره برنامه خود در آینده اظهار داشت: متأسفانه در بانک‌های ما و نظام بانکی، مشکلاتی وجود دارد که ربا هم جزیی از آن‌هاست و بنده این وعده را می‌دهم که در صورت پیروزی در انتخابات، برای رفع این معضل در کشور اقدامات لازم را انجام دهم.
وی تنها راه نجات بشر را دین اسلام معرفی کرد گفت: این دین اسلام است که می‌توان سعادت دنیا و آخرت مردم را رغم بزند و تنها راه نجات بشر تمسک به دین اسلام است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ولایت فقیه را عامل وحدت مردم دانست و تصریح کرد: من به ولایت فقیه اعتقاد کامل دارم و ولایت فقیه را دنباله ولایت ائمه اطهار(ع) و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می‌دانم.
وی با بیان این نکته که 99 درصد مردم ایران مسلمان هستند، گفت: برای حفظ کشور و انقلاب اسلامی هیچ راهی جز حکومتی که بر پایه دین اسلام باشد، وجود ندارد و هیچ دینی جز اسلام نمی‌تواند بین مردم ایران، وحدت ایجاد کند.
حداد عادل به بیان مشکلات کشور پرداخت و ابراز داشت: بنده بعد از چندین سال کار و فعالیت در عرصه‏های مختلف کشور به این باور رسیده‌ام که مشکلات کشور ما بر دو محور اصلی بی تقوایی و بی تدبیری استوار است و مسؤولان باید برای حل این دو مشکل اصلی در جامعه بکوشند.
 وی تأکید کرد: بنده برای مرجعیت ارزش و اعتبار قائل هستم و خود را مدیون روحانیت می‌دانم و ولایت فقیه را برخاسته از مرجعیت می‏دانم، در دوران تحصیل، با وجود اینکه رشته من ریاضی بود، ولی در مدرسه‏ای درس خواندم که اساتید درس عربی آن، روحانی بودند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با وجود اینکه رشته من ریاضی بود ولی به خاطر وجود اساتید خوب، با وجود گذشت چندین سال از آن زمان، موفق به نگارش ترجمه قرآن کریم شدم که انگیزه من از این کار آشنایی قشر جوان و کسانی که با زبان عربی آشنایی ندارند، با قرآن است.
وی درباره ارتباطش با حوزه علمیه گفت: من از زمان قبل از انقلاب با حوزه ارتباط داشتم و در مؤسسه در راه حق فلسفه غرب تدریس می‌کردم و بعد از انقلاب هم، به طلاب در قم، کلام جدید درس می‌دادم.
حداد عادل درباره مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، افزود: انتظار مردم از دولت این است که در حل مشکلات اقتصادی، اهتمام ویژه‏ای داشته باشد و آن را بر طرف کند و وظیفه اصلی دولت آینده ایجاد ثبات و آرامش در بازار است.
وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: بنده تا به کاری اطمینان نداشته باشم قول آن را نمی‌دهم، ولی بنده قول می‌دهم که فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنم، چرا که قسمت عمده‏ای از مشکلات و معضلات اجتماعی از این ناحیه بر می‌خیزد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری نقش هنر را در جامعه انکار ناپذیر و مهم دانست و افزود: کتاب و کتابخوانی اهمیت زیادی دارد و بنده روزی نیست که کتابی را مطالعه نکنم و با کتاب انس و الفت زیادی دارم.
وی در خصوص تحریم‌ها و سیاست خارجی اظهار داشت: ما نباید از سیاست‌ها و مواضع کشور کوتاه بیاییم، چون هر قدر ما عقب نشینی کنیم، مطمئن باشید که آن‌ها با عنوان کردن مسئله‏ای دیگر پیشروی می‌کنند.
کاندیدای ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه به فکر منافع مردم و انقلاب است، خاطر نشان کرد: سه سال در ریاست مجلس شورای اسلامی، با احمدی نژاد همکاری کردم و احمدی‌نژاد همین خلق و خوی را در گذشته هم داشت، احمدی‌نژاد نامه‌ای سراسر توهین به من نوشت و پاسخ من به او این بود که چنین ادبیاتی به نفع انقلاب نیست، چون به صلاح انقلاب و مردم نبود./979/پ201/ج
ارسال نظرات