۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۰۲۷
آیت الله میبدی خطاب به روحانیان:

تقید به لباس روحانیت زمینه عصمت اکتسابی است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که لباس روحانیت برای انسان عصمت اکتسابی را به همراه دارد، بیان داشت: تلبس به این لباس بسیار مؤثر بوده و انسان را محدود و محصور می کند تا آداب و رسوم این لباس مقدس را ملاحظه و مراعات کنند.
آيت الله ميبدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدمحمدرضا میبدی، نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان، امروز در مراسم عمامه گذاری 18 نفر از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت گرگان با اشاره به این که اساس شریعت اسلام بر علم و دانش بنا نهاده شده است، اظهار داشت: علم بر دو نوع است؛ نخست علمی که ارتباط با مسائل روحی، معنوی و سعادت دنیا و آخرت پیدا می کند که علوم دینی نامیده می شود و دوم علمی که مربوط به زندگانی جامعه بشریت می شود که هر دو لازم و ضروری است.

 

مسؤول حوزه علمیه رضویه گرگان با اشاره به این روایت که «العلم علمان علم الادیان و علم الابدان» ابراز داشت: امروزه علوم نیاز به تخصص دارد و دیگر همانند قدیم نیست که یک نفر همه علوم را داشته باشد؛ چراکه امروز علوم بسیار گسترده شده و طلاب نیز باید در دروسی همچون فقه و اصول تخصصی کار کرده تا بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که امروزه نیاز به روحانی و مبلغ بسیار زیاد است؛ خاطرنشان کرد: امروز با گستردگی زیادی روبرو شده ایم و روستاهای بسیاری وجود دارند که از نعمت داشتن یک روحانی محرومند و راه اندازی مدارس علمیه سفیران هدایت ضروری بوده؛ البته زمان تحصیل این طلاب سفیران کم است و طلاب نمی توانند در این مدت به همه مسائل اشراف پیدا کنند؛ پس ضروری است که با آمادگی علمی بیشتری در جامعه حضور پیدا کنند.


مسؤول مدرسه علمیه رضویه گرگان با اشاره به این که لباس روحانیت برای انسان عصمت اکتسابی را به همراه دارد، بیان داشت: تلبس به این لباس بسیار مؤثر بوده و انسان را محدود و محصور می کند تا آداب و رسوم این لباس مقدس را ملاحظه و مراعات کنند.

 

این استاد اخلاق حوزه با تأکید بر این که ملبسان به لباس مقدس روحانیت نباید هرگز این لباس را از تن خود خارج کنند، تصریح کرد: طلبه این که به این لباس ملبس شد، نباید آن را کوچک بشمارد و بنده هرگز این لباس را حتی در دو سفر به مکه مکرمه از تن خارج نکرده و همیشه ملتزم به آن بوده ام.

 

آیت الله میبدی در پایان اظهار داشت: مدرسه علمیه سفیران هدایت گرگان از قدمت بالایی برخوردار است و علمای بسیاری همچون آقایان سجاد علوی، سپهر و نبوی در این مدرسه تحصیل کرده اند که از مفاخر هستند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم 18 نفر از طلاب این مدرسه علمیه به دست آیت الله میبدی و حجت الاسلام سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات