۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۷۲۹۸۲
مسؤول دارالقرآن الکریم استان قم خبرداد:

شروع نام‌نویسی دوره‌های تربیت معلم قرآن برای فصل تابستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی قم از آغاز نام‌نویسی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در فصل تابستان در رشته‌های مختلف قرآنی خبر داد.
حجت‌الاسلام سيد جواد عظيمي، کارشناس دارالقرآن الکريم قم

حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت معلم در تابستان 92 گفت: نام‌نویسی دوره تربیت معلم از اول تیرماه مصادف با سالروز سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده است و تا پنجم تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال خوب خواهران از برگزاری دوره‌های تربیت معلم گفت: اگر این دوره‌ها در بخش برادران تا پیش از ماه مبارک رمضان به حد نصاب برسد برگزار می‌شود، و اگر به حد نصاب نرسد پس از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که یکی از فعالیت‌های دارالقرآن الکریم برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در رشته‌های مختلف قرآنی است، ادامه داد: این دوره‌ها در سطوح مختلف برای ارتقای جامعه قرآنی کشور است.

وی اظهار کرد: دوره‌های تربیت معلم و تربیت مدرس و تربیت داور و تربیت ممتحن که خود این‌ها در گروه‌های مختلفی مانند دوره‌های تربیت معلم روخوانی، روانخونی، تجوید، مفاهیم تربیت معلم پیش‌دبستانی شاخه‌بندی می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیمی هدف از برگزاری دوره‌های تربیت معلم را تأمین کادر متخصصان قرآنی برای مؤسسات و مراکز قرآنی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا آن‌جایی که درخواست نیرو در این زمینه دارند، فعالیت لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان این‌که شرط نام‌نویسی در این دوره دارا بودن مدرک دیپلم است، ابراز کرد: شرط دیگر شرکت در این دوره قبولی در آزمون ورودی است و همچنین صلاحیت و توانایی فرد برای تدریس مفاهیم قرآنی باید احراز شود.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح وضعیت مربیان قرآنی در استان قم پرداخت و گفت: در استان قم از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب است ما الان در قم نزدیک به 2 هزار مربی قرآن داریم و بیشتر از خواهران داریم که در این زمینه دوره دیده‌اند.

وی گفت: استادان خوبی برای این دوره‌ها وجود دارد، اما متأسفانه هزینه این دوره‌ها اندکی بالا است و کمترین هزینه برای یک دوره هشتاد هزار تومان است به همین دلیل نیاز به حمایت مالی مسؤولان از این دوره‌ها احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که برخی از مربیان قرآن به صورت تجربی به امر تدریس روی آورده‌اند و اصلاح و ارتقای آنان نیازمند هزینه و وقت بسیاری است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه قرآنی و به دنبال آن جامعه ما تحول یابد برای آموزش معلمان قرآن هزینه کنیم./914/ت302/ی

ارسال نظرات