۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۳۷۱

فرهنگ جامع امامزادگان آذربایجان شرقی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از چاپ کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان خبر داد و گفت: به زودی این اثر نفیس رونمایی می‌شود.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم معنوی رونمایی از ضریح جدید امامزاده سیدعلی شهرستان اهر اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی دارای 314 امامزاده است که طرح جامع 32 امامزاده آغاز شده است.


وی با بیان این‌که تا پایان برنامه پنج ساله در تمام امامزاده‌ها طرح جامع در راستای احیاء و توسعه امامزاده‌ها اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و یکی از محققان حوزوی به زیور طبع آراسته شده که تا پایان شهریور ماه از این اثر نفیس رونمایی می‌شود.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که تمام هزینه‌های صرف شده برای امامزاده‌ها از محل نذورات و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: متأسفانه امامزادگان استان به ویژه امامزاده های منطقه ارسباران مورد بی توجهی قرار گرفته اند، امیدواریم با کمک خیرین و افراد علاقه‌مند به توسعه مراکز مذهب بتوانیم گامی اساسی در اجرای به موقع احداث و توسعه امامزاده‌ها برداریم.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی مناطق گفت: لازمه رسیدن به چنین نقطه‌ای آماده کردن زیرساخت‌های لازم و عمران و آبادانی این اماکن متبرکه است که این امر هم یاری و مساعدت تمامی مسئولین استانی و خیرین را می‌طلبد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح‌ توسعه و عمران 30 امامزاده و بقعه استان در سال گذشته خبر داد و افزود: سعی خواهیم کرد تا پایان برنامه 5 ساله هیچ امامزاده‌ای بدون ساختمان نباشد، افزون بر این‌که یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل طرح احیای امامزادگان استان است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به معافیت مالیاتی واقفان خیراندیش اظهار داشت: واقفانی که به مراکز مذهبی و مساجد و امامزادگان کمک مالی و وقف می‌کنند، می‌تواند با در دست داشتن قبوض معتبر با مراجعه به اداره اوقاف و تأیید آنها از سوی این اداره به اندازه کمک انجام شده از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.


وی بازسازی کامل امامزاده سید زین‌الدین و اتمام عملیات ساختمانی تربت خانه و سقف در 300 متر مربع را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف در اهر برشمرد و افزود: فضای عمومی این امامزاده بالغ بر سه هزار و 700 متر مربع شامل زائرسرا، مرکز فرهنگی و سایر امکانات مورد نیاز گسترش خواهد یافت.


گفتنی است، در پایان این مراسم از ضریح جدید امامزاده سید علی که از سوی هنرمندان اصفهانی با هزینه ای بالغ بر 450 میلیون ریال تهیه شده است، رونمایی شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات