۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۷۴۷۷۸
در پی کودتا توسط ارتش؛

بی بی سی: اوباما دچار تناقض در گفتار و رفتار

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا با دقت تمام سعی می کند از لفظ کودتا استفاده نکند چراکه ارتش مصر متحد قوی برای آمریکا و اهرُم آمریکا در منطقه است.
بی بی سی: اوباما دچار تناقض در گفتار و رفتار

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی پیرامون واکنش های ضد و نقیض درون حکومت آمریکا درباره حذف مرسی از قدرت چنین گفت: واکنش آقای اوباما بسیار محتاطانه بود. اوباما دیروز عصر پس از جلسه ای که با مشاورانش داشت بیانیه ای صادر کرد که در آن ضمن ابراز نگرانی از اقدام ارتش مصر تاکید کرد که قدرت هرچه سریعتر باید در اختیار غیرنظامیان قرار بگیرد. وی در این بیانیه اقدام ارتش مصر را با عنوان کودتا نخواند و از سوی دیگر خواهان این نشد که آقای مرسی بر سر قدرت برگردد.
به گفته این شبکه؛ ژنرال مارتین دمسی فرمانده ستاد نیروهای مسلح آمریکا نیز به ارتش مصر هشدار داده است که مرتکب اقدامی نشود که از آن تعبیر به کودتا بشود.
بی بی سی در ادامه افزود: همه دموکرات های کنگره آمریکا واکنش محتاطانه ای داشته اند. سناتور پاتریک لیهی رئیس کمیسیونی در مجلس سنا که کمک های خارجی دولت آمریکا را بررسی می کند گفته است که در روزهای آینده ادامه کمک های مالی به مصر و ارتش آن کشور بازنگری خواهد شد که ببینند آیا این کمک ها ادامه خواهد داشت یا نه؟
این شبکه افزود: بر خلاف دموکرات ها، جمهوری خواهان از تغییر قدرت به دست ارتش استقبال کرده اند زیرا جمهوری خواهان نگران از قدرت گرفتن اسلام گرایان در مصر می باشند.
بی بی سی در ادامه علت کودتا نخواندن این اقدام ارتش را از سوی مقامات آمریکا اینگونه بیان کرد: قوانین آمریکا اعطای کمک های مالی به دولت هایی که به وسیله کودتا بر سر کار آمده اند را ممنوع می کند. دولت آمریکا با دقت تمام سعی می کند از لفظ کودتا استفاده نکند چراکه ارتش مصر به هر حال یک متحد قوی برای آمریکا در منطقه و کمک گیرنده 1.5میلیارد دلاری از دولت آمریکا است. مصر اهرُم آمریکا در منطقه حساب می شود.
بی بی سی در انتها گفت: اوباما از زمان به روی کار آمدنش به خصوص بعد از بهار عربی(بیداری اسلامی) تکیه بر شعار گسترش دموکراسی در کشورهای عربی و خاورمیانه داشته است اما معضلی که اکنون به آن دچار شده این است که این اتفاق در مصر، برای وی ایجاد تناقض و مشکل می کند./1421/9161/خ

 

ارسال نظرات