۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۷۵۲۰۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

توسعه حوزه‌های علمیه ضرورت‌ دنیای معاصر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دنیای امروز تشنه روحانیت عالم و ربانی است که این مسأله نشان دهنده ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب و روحانیان در سطوح عالی است.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، امروز در آیین افتتاحیه مرحله منطقه ای المپیاد علمی شمالغرب کشور با ارائه گزارشی از روند فعالیت حوزه علمیه استان اظهار کرد: در جهت توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برنامه ریزی شده است که با قدرت تمام پیگیری و اجرایی می شود.

 

وی برگزاری المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور را یکی از برنامه ها عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد علمی در این سطح و با حضور پنج استان منطقه ای در سطح کشور رویدادی نو و بی نظیر است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه به برنامه های تابستانی مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه با استفاده از فرصت تابستان برنامه های آموزشی، پژوهشی همراه با فضای پر نشاطی را برای طلاب در سطوح مختلف اجرایی می کند که گامی موثر در راستای اعتلای درسی، تربیتی و اخلاقی طلاب است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی اتحاد و همدلی بین مدیران مدارس استان را مثال زدنی توصیف و تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه هشتگانه استان با مشورت، همکاری و همفکری برنامه های مدارس را پیش می برند به گونه ای که یک مدرسه با هشت مدیر اداره می شود.

 

وی در ادامه به ضرورت توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت:دنیای امروز تشنه روحانیت عالم، ربانی و مهذب است و این امر ضرورت توجه به توسعه مراکز حوزوی را چندین برابر می کند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که تعداد طلبه پاسخگوی نیاز جامعه نیست، اذعان داشت: با برنامه‌ریزی برای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه باید در تربیت طلاب و روحانیون در سطح عالی تلاش شود.

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر قریشی، نماینده خبرگان رهبری با بیان روایاتی به فضیلت علم و عالم از منظر ائمه اطهار و دین مبین اسلام پرداخت.

 

وی با استناد به آیات، روایات و احادیث دلایل محکمی در خصوص حقانیت مکتب تشیع و اهل بیت(ع) ارائه کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرشی همچنین از برگزاری المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور در استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با استمرار این چنین حرکت های علمی و پژوهشی شاهد ارتقاء بنیه علمی طلاب در سطح استان باشیم.

 

این مراسم با تجلیل از 18 نفر از طلاب آذربایجان غربی که مقام های اول تا سوم را در هر پایه تحصیلی در مرحله استانی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور کسب کرده بودند، پایان یافت.

 

یادآور می شود، حجت الاسلام و المسلمین حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین قرشی، نمایندگان خبرگان رهبری، حجت الاسلام فخری، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران و تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام حسین خانی مسؤول ببسیج طلاب آذربایجان غربی در این مراسم حضور داشتند.

 

معاونان آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استانهای آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، کردستان و منطقه بناب به همراه تعدادی از ائمه جمعه از دیگر میهمانان این مراسم بودند./936/پ202/س

ارسال نظرات