۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۷۷۱۵۹
آیت الله خاتمی:

ترک گناه نخستین مرحله رسیدن به کمال الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای رسیدن به هدایت الهی نخستین گام باید از سوی خود انسان برداشته شود، گفت: یکی از برکات ترک گناه بهره‏ گرفتن از فیض خداوند است که بدون یاری خداوند حاصل نمی‏شود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در یازدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: ترک گناه نخستین قدم به سوی خداوند است که تنها با یاری خدا صورت می‏گیرد.

 

وی ادامه داد: تا وقتی ظرف جان انسان آلوده باشد فیض و برکات ذات الهی را در آن نمی‏ریزند و بهره‏ای از معارف خداوند نخواهد داشت.

آیت الله خاتمی با بیان این که خداوند برکات را به بندگان صالح خود می‏دهد، گفت: نخست خداوند انسان را مورد مغفرت خود قرار می‏دهد و به دنبال آن عنایت خاص خود را شامل او می‏کند.

 

وی همچنین گفت: کسانی که می‏خواهند بندگی حقیقی راه خداوند باشند نخستین گام در این راه ترک گناه است و هنگامی که انسان یک قدم به سمت خدا رفت خداوند ده قدم به سمت او خواهد آمد.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به آیه "من جاء بالحسنات فله عشر امثالها" گفت: این سنت الهی در مادیات و معنویات جریان دارد و هر کس با توکل بر خداوند کاری انجام دهد خداوند او را یاری خواهد کرد.

 

وی با بیان این که هر کس هدایت خداوند را پذیرفت خدا بر هدایت او می‏افزاید، گفت: وقتی اصحاب کهف از طاغوت زمانشان بریدند خدا هم با قلب آن‏ها ارتباط برقرار کرد و به آن‏ها آرامش داد که این از سنت‏های الهی است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که برای رسیدن به هدایت الهی نخستین گام باید از سوی خود انسان برداشته شود، گفت: همان نخستین گام هم بدون عنایت خداوند انجام نخواهد گرفت و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی ابراز داشت: هر کس که به خاطر خدا نگاه آلوده را کنار می‏گذارد خدا او را بی اجر نمی‏گذارد و اگر این پاکی را ادامه دهد خدا پرده‏های غیب را از جلوی چشمان او بر می‏دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: طبق این روایت هیچ کس به تکیه گاهی محکم‏تر از ترک نگاه آلوده چنگ نزده و وقتی چشم از گناه پوشیده شد قبل از آن خداوند نور جمالش را به قلب او نشان می‏دهد.

 

وی همچنین تأکید کرد: نگاه به فیلم‏های آلوده هم خلاف عفت است و فرقی با نگاه کردن به زنان نامحرم ندارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که نگاه آلوده به محارم نسبی هم جایز نیست، گفت: خانواده‏ها باید مراقب رفتار خود در مقابل فرزندان باشند تا سبب فراهم شدن زمینه گناه نشوند./9702/پ202/ج

ارسال نظرات