۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۷۸۴
عضو جامعه مدرسین:

رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی دو مطالبه جدی حوزه از دولت جدید است

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفع مشکلات اقتصادی و توجه به مسائل فرهنگی را دو مطالبه جدی حوزه و روحانیت از رییس جمهور منتخب و دولت جدید دانست و انتظار حل مشکلات در مدت زمان کوتاه را غیر ممکن ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بر ضرورت اهتمام جدی دولت آینده به رفع این مشکلات تاکید کرد.


وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه و علما نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم بی توجه نیستند، گفت: از یکسال گذشته تاکنون وضعیت معیشت مردم تغییر کرده و تورم قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار داده است.


حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی یادآورشد: دولت آقای روحانی در مرحله نخست باید با برنامه ریزی مناسب وضعیت را بهتر و قیمت ها را تثبیت کند و در گام بعدی قیمت ها را کاهش دهد.

 

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین با تاکید بر این که رفع مشکلات اقتصادی مساله ای تدریجی است، گفت: نباید در جامعه توقع بیجا ایجاد کرد تا مردم تصور کنند همه مشکلات در مدت کوتاهی حل می شود.

 

وی توجه به مساله بیکاری و اشتغال را اولویت دیگری دانست که می بایست دولت آینده به آن ملتفت باشد و در این راستا تصریح کرد: دولت باید چرخه تولید را به حرکت درآورد و برای تحقق این مهم نیاز است تا از تمامی ظرفیت های کشور بهره گرفته شود.

 

این صاحبنظر در اقتصاد اسلامی بیان کرد: واردات باید به شدت کنترل شود و مصرف نیز روی کالاهای تولید داخل متوجه شود، البته نظارت لازم بر کیفیت تولیدات محصولات نیز باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی اهتمام جدی به مسائل فرهنگی را انتظار دیگر حوزویان از رییس جمهور منتخب دانست و تاکید کرد: باید با فعالیت های فرهنگی حساب شده مسائل و مشکلات خود را در این عرصه حل کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی دیدار رییس جمهور منتخب با مراجع را گامی حساب شده و بسیار خوب دانست و گفت: این حرکت نشان می دهد که ایشان تمایل دارد با حوزه های علمیه و مراجع تقلید ارتباط خوبی داشته باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه های علمیه باید راهکارهای عملیاتی حل مشکلات فرهنگی از جمله در عرصه حجاب را برای مسؤولان اجرایی ارائه کنند./924/ت302/ج
 

ارسال نظرات