۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۰۴
آیت الله خاتمی:

عفاف مشخصه بارز نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اشتغال بانوان در جایگاهی که باید وارد شوند واجب کفایی است.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در پانزدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: اشتغال بانوان در بعضی موارد واجب کفایی است نه این که بر همه واجب باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در روایات آمده اگر دو نامحرم در جای خلوتی بودند نفر سوم شیطان است؛ باید در محیط‏ های کاری بیشتر به این نکته توجه شود و اگر قرار است چنین حالتی صورت بگیرد در اتاقی باشد که ارباب رجوع در آن رفت و آمد می‏کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به داستان رو به رو شدن حضرت موسی(ع) با دختران حضرت شعیب(ع) گفت: دختران حضرت شعیب(ع) نمونه دختران شاغل مومن بودند که رفتار آن‏ها الگوی خوبی برای برخورد با نامحرم است.

وی همچنین گفت: یکی از نکات این داستان این است که دختران شعیب(ع) همراه مردان نشدند و صبر کردند تا آن‏ها بروند و بعد از مردان آب بردارند که این با عفاف سازگارتر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دیگر نکته این برخورد این است که دختران شعیب(ع) علت اشتغال خود را پیر و ناتوان بودن پدر عنوان می‏کنند، یعنی اگر پدر توانا یا برادری داشتیم به این کار نمی‏پرداختیم.

وی با بیان این که امروزه هم اگر کاری بیرون خانه است که مردان می‏توانند انجام دهند نباید به زنان واگذار شود، گفت: رعایت حریم عفاف سبب افزایش امنیت خانواده‏ها می‏شود.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: هنگامی که دختران حضرت شعیب(ع) برگشتند و ماجرای برخورد با حضرت موسی (ع) را گفتند، حضرت شعیب(ع) به یکی از دخترانش گفت که موسی(ع) را دعوت کن، حضرت موسی(ع) در جواب آن دختر گفت، من جلو می‏روم و تو از پشت سر من را راهنمایی کن که این نشانگر حیای حضرت موسی(ع) است.

وی با بیان این که در صورتی اشتغال بانوان ارزش دارد که چیزی از ارزش شوهرداری کم نکند، گفت: در اسلام هر گاه که می‏خواهد ارزش چیزی را مشخص کند آن را با جهاد مقایسه می‏کند و شوهرداری را برای زنان همسنگ با جهاد در راه خدا برای مردان عنوان کرده است./9702/پ202/ج

ارسال نظرات