۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۹۰۴
آیت الله شفیعی مطرح کرد؛

جعل حدیث روش خلفای عباسی علیه امام حسن مجتبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خلفای عباسی عصبانیت خود از امام حسن(ع) را با جعل حدیث کنترل می‌کردند، تصریح کرد: جعده زن امام حسن مجتبی(ع) با وعده ازدواج با یزید این امام همام را به شهادت رساند.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سلسله جلسات سخنرانی خود که پس از نماز ظهر و عصر برگزار می شود، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، عمر با برکت این امام را به سه قسمت تقسیم کرد و اظهار داشت: قسمت اول زندگی امام حسن(ع) در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) بود که این دوران 8 سال به طول انجامید.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) 30 سال در کنار پدر خود حضرت علی بن ابیطالب (ع) زندگی کرد، گفت: پس از شهادت امام علی(ع) زندگی امام حسن(ع) وارد مرحله سوم شد و این مراحله شامل دوران امامت حضرت به مدت10 سال بود.

آیت الله شفیعی به مقبولیت امام حسن مجتبی(ع) نزد اهل سنت اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بلوغ از شرایط پذیرش روایات نقل شده از سوی راوی در نزد اهل سنت است اما امام حسن (ع) با وجود این که زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) 8 سال داشت اما روایات او را پیرامون پیامبر اکرم (ص) قبول دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بردباری و شکیبایی امام حسن مجتبی(ع) را از ویژگی های بارز این امام همام دانست و گفت: در تاریخ داریم در برخی مواقع امام حسن مجتبی (ع) درب منزل خود می نشستند و به قرائت قران می پرداختند و به سبب صوت زیبای ایشان مردم زیادی دور او حلقه می زدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام حسن مجتبی(ع) مردم را به قیامت و روز آخرت تذکر می داد و می فرمود«مرگ طلبکاری است که تا بدهی خود را از شما نگیرد دست از شما برنخواهد داشت پس به فکر روز حساب باشید».

آیت الله شفیعی با بیان این که ما قادر به شناخت کامل و قدرشناشی اهل بیت نیستیم، اظهار داشت: باید در توان خود به عنوان یک مؤمن اخلاق و صفات خود و خانواده خود را به سمت اهل بیت رهنمون ساخت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امام حسن مجتبی(ع) را مظلوم دانست و گفت: سخنان و روایات این امام همام در دوران خلافت بنی امیه و بنی عباس بسیار مورد تحریف قرار گرفت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خلفای عباسی ناراحتی خود از امام حسن(ع) را با جعل حدیث جبران می کردند، تصریح کرد: جعده زن امام حسن مجتبی(ع) با وعده ازدواج با یزید این امام همام را به شهادت رساند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خوزستان بیان داشت: جعده خود بازگو کرد که هیچ یک از صفات پسندیده و نیک امام حسن مجتبی(ع) را در یزید پیدا نکرده است.

آیت الله شفیعی به اهمیت نامگذاری اسامی فرزندان به نام اهل بیت اشاره کرد و گفت: بیش از یک ملییون ایرانی نام فرزندان خود را از القاب امام حسن مجتبی(ع) برگزیده اند./9464/پ202/س

ارسال نظرات