۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۹۷

برپایی نمایشگاه تخصصی علوم قرآنی در کتابخانه مرکزی ارومیه

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه علوم قرآنی با یک هزار عنوان در بیش از 10 هزار نسخه به همراه نرم افزارها و دیگر محصولات فرهنگی و مذهبی در کتابخانه مرکزی ارومیه دایر شده است.
نمايشگاه قرآن

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، رمضان ماه رسیدن به قرب الهی است و چه نیکو خواهد بود اگر این قرب و نزدیکی با تمسک به قرآن باشد. به بهانه برپایی نمایشگاه تخصصی علوم قرآنی که رییس کتابخانه مرکزی ارومیه وعده برگزاری اش را داده بود، در کتابخانه مرکزی شهر حضور یافته و مشتاقان فراگیری علوم قرآنی را در حال بازدید از این نمایشگاه دیدیم. در بدو ورود به محل نمایشگاه، رحل های چوبی روی پارچه های ابریشم چیده شده و راه را نشان بازدیدکنندگان می دهند.

 

کتاب هایی با موضوعات دینی و مذهبی، فلسفه اسلام، کتابهای شهید مطهری، دنیای پس از مرگ، تربیت دینی و قرآنی دختران و پسران، قصه های قرآنی، معرفی امامان و اهل بیت(ع)، توضیح المسایل مراجع معظم تقلید، کتب زیارت و مفاتیح، تفسیرهای قرآن و... در این نمایشگاه به چشم می خورد. همچنین لوازم مذهبی و قرآنی جنبی شامل مهر رکعت شمار، تربت تیمم، قبله نما، جا مهری، سجاده و لوح و تابلوهای قرآنی نیز برای فروش گذاشته شده بودند. در بخش کودکان نیز کتاب های دینی و قرآنی متناسب با سنین کودکان با عناوینی همچون خدا رنگ ندارد، از خدا تشکر کن، خدا هرگز نمی میرد، آفرینش حیوانات، پندهای پدرانه نهج البلاغه  برای کودکان و... با نظم خاصی چیده شده بود.

 

مرضیه موثق بهستانی که به همراه دختر 5 ساله اش بهار به نمایشگاه آمده، می گوید: دوست دارم کودکم با قرآن آشنا شده و تربیت قرآنی داشته باشد. کودک در مورد خدا، آفرینش خودش و سایر جانداران سوالهایی دارد که به نظر من کتاب های قرآنی مخصوص کودکان بهترین پاسخ را برای این سوالات خواهند داد.

 

این مادر خانه دار ادامه می دهد: از طریق بیلبردهایی که در سطح شهر نصب شده از برپایی چنین نمایشگاهی آگاهی یافتم.

 

جوان 25 ساله دانشجو هم که در حال ورق زدن کتاب استفتائات مقام معظم رهبری است، می گوید: پدرم دیروز از نمایشگاه بازدید کرده بود و چون می دانست که من به دنبال چند کتاب دینی هستم، بازدید از نمایشگاه را به من پیشنهاد داد.

 

ایرج پورعلی زارع ادامه می دهد: متاسفانه اطلاع رسانی در داخل نمایشگاه کم است. در یک زمینه خاص بیش از 10 کتاب وجود دارد و مخاطبی که برای اولین بار این کتاب ها را می بیند، در انتخاب آگاهانه دچار تردید می شود. کاش کتاب ها در غرفه های جداگانه و با مشاوره عرضه می شدند.

 

مسؤول بوستان فرهنگی مذهبی کریم اهل بیت(ع) هم می گوید: استقبال کم و بیش خوب است و در روز نزدیک به 250 نفر بازدیدکننده و بیش از 200 هزار تومان فروش داریم.

 

هادی غفران خواه با بیان این که برای فروش کتاب قرآن 20 درصد و فروش سایر کتب و محصولات قرآنی 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، ادامه می دهد: برپایی نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه به وسیله 10 بنر در سطح شهر اطلاع رسانی و همچنین تراکت هایی در مساجد و نماز جمعه اطلاع رسانی شده است؛ البته معترف هستیم که اطلاع رسانی کافی نیست و ادارات مرتبط با مسایل دینی، قرآنی و فرهنگی می توانستند یاری‎گر ما باشند.

 

وی با اشاره به حضور انتشارات های الهادی، آیین دانش، جمال، صدرا و نمایندگی نرم افزاری کوثر در این نمایشگاه، خاطرنشان می کند: برای برپایی نمایشگاه در این محل قرار شده 20 درصد از سهم فروش کتاب ها به متولیان کتابخانه مرکزی ارومیه اختصاص یابد.

 

رییس کتابخانه مرکزی ارومیه نیز با اعلام این که این نمایشگاه روز بیست و هفتم تیر افتتاح شده و تا دوازدهم مرداد دایر خواهد بود، می گوید: ساعت بازدید از این نمایشگاه 9 صبح تا 7 عصر بوده و یک هزار عنوان کتاب در 10 هزار نسخه به همراه نرم افزارها و محصولات دینی و قرآنی در آن عرضه می شود.

 

موسی نوری با بیان این که کتابخانه محل مراجعه عموم، علاقه‎مندان و پژوهشگران است، ادامه می دهد: برپایی نمایشگاه در چنین اماکنی باعث می شود علاقه‎مندان به این موضوع راحت تر به خواسته های خود رسیده و کتاب های مورد علاقه شان را خریداری و تهیه کنند؛ همچنین تبلیغ کتاب و کتابخوانی در حوزه دینی در ماه مبارک رمضان نیز صورت خواهد گرفت.

 

وی می افزاید: البته چون نمایشگاه تخصصی بود، ما فقط مکان را در اختیار برگزارکنندگان (بوستان فرهنگی مذهبی کریم اهل بیت(ع)) قرار داده ایم و نقشی در انتخاب کتاب نداشتیم.

 

نوری در مورد نحوه واگذاری فضای نمایشگاهی به برگزارکنندگان نیز می گوید: بعد از پایان نمایشگاه، چون مکان و فعالیت انجام شده در آن یک حرکت فرهنگی است، تعدادی کتاب از این عزیزان برای استفاده عموم در جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تکمیل کتابخانه مرکزی ارومیه دریافت خواهیم کرد./936/پ201/ب

ارسال نظرات