۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۱۲۹
مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان:

35 نماز جمعه در خوزستان اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمد زاده خوزستان را پنجمین استان از نظر دارا بودن بیشترین امام جمعه دانست و خاطر نشان کرد: در احال حاضر 35 امام جمعه در استان فعالیت می کنند و تعداد مصلی در استان نیز نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
حجت الاسلام محمد زاده، رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمود محمد زاده، مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، شامگاه پنج شنبه سوم مرداد، در آیین گرامی‎داشت اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات می توان فهمید که جایگاه نماز جمعه در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که پس از انتصاب آیت الله طالقانی به عنوان نخستین امام جمعه کشور، دبیرخانه شورای مرکزی ائمه جمعه در قم تأسیس شد، تصریح کرد: این دبیرخانه پس از رحلت امام خمینی(ره) و به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 72 به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تغییر و به تهران منتقل شد.

حجت الاسلام محمد زاده به آغاز ریاست حجت الاسلام والمسلمین تقوی از سال 79 در سمت ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه پس از آغاز ریاست حجت الاسلام والمسلمین تقوی ستادهای نماز در سراسر کشور با پیشرفت قابل ملاحظه ای از جهت کمی و کیفی برخوردار بودند.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان با بیان این که در حال حاضر 735 امام جمعه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برگزاری سمینارهای سالانه ائمه جمعه در کشور و تألیف ده ها کتاب پیرامون آیین عبادی سیاسی نماز جمعه از جمله پیشرفت های ستاد نماز جمعه در کشور بوده است.

وی خوزستان را پنجمین استان از لحاظ دارا بودن بیشترین امام جمعه دانست و خاطر نشان کرد: اکنون 35 امام جمعه 35 نماز جمعه را در خوزستان اقامه می کنند و تعداد مصلی در استان نیز نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام محمد زاده به فعالیت ستاد نماز جمعه در استان اشاره و ابراز داشت: بیش از هزار نفر در این ستاد در روزهای جمعه به خدمتگزاری در راه اسلام و تقوا می پردازند.

شرکت بیش از 33 هزار نفر در نماز جمعه استان خوزستان

وی با اشاره به افزایش مخاطبان نماز جمعه نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: با توجه به پراکندگی جمعیت مردم خوزستان در شهرستان ها به طور متوسط بیش از 33 هزار نفر هر هفته در نماز جمعه شرکت می کنند.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خوزستان به اهمیت و برکت حضور آیت الله موسوی جزایری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: آیت الله موسوی جزایری در دوران انقلاب با سخنرانی های کوبنده خود تأثیر بسزایی در همراهی مردم استان با موج انقلاب اسلامی داشت.

حجت الاسلام محمد زاده در پایان سخنان خود بیان داشت: خوزستان اگر در هر مسأله ای به پیشرفت های قابل توجهی نرسیده، اما در مسائل فرهنگی اقدامات مؤثر و مفیدی را به انجام رسانده است./9464/پ202/غ

ارسال نظرات