۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۳۴۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم ولادت امام حسن مجتبی(ع) در روستای مؤمن‌آباد قم و بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از فعالیت‌های فرهنگی روستای لنگرود برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، همزمان با فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی با حضور پرشور محبان اهل بیت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان روستای مؤمن آباد برگزار شد.
در این مراسم پرفیض و معنوی ابتدا دعای توسل از سوی روحانی مستقر روستا حجت‌الاسلام قلی‌پور قرائت شد، سپس وی در سخنان خود به زندگی سبط اکبر پیامبر اعظم پرداخته و خواستار الگوگیری از این امام کریم در کارهای حسنه شد.
در ادامه جلسه یکی از مداحان این روستا به مداحی پرداخت.
علم و حلم از ویژگی‌های مهم امام حسن(ع) است
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نکات فراوانی در زندگی امام حسن(ع) وجود دارد که معرفت، علم و حلم از مهم‌ترین آنها است.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) و امام حسن(ع) از دیدگاه نبی اکرم(ص) بیان داشت: امام حسین(ع) به صورت قیام کننده و امام حسن مجتبی(ع) نیز در نقش صلح ظاهر شدند و ایفای هر یک از این نقش‌ها به اقتضای شرایط دوران امامت ایشان بر می‌گشت.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: آنچه را که امامت اقتضا می‌کند بر اساس فهم امام از مسائل سیاسی آن زمان است و امام تنها به وظیفه خودش عمل می‌کند.
وی افزود: معیار زندگی امامان معصوم(ع) عمل به وظیفه‌ای است که در هر شرایطی برایشان تبیین شده و باید در این زمینه به درستی تصمیم بگیرند.
حجت‌الاسلام نجاریان زاده بیان داشت: زمان امام حسن مجتبی(ع) شرایط به گونه‌ای بود که چهار خلیفه حکومت کرده بودند و آخرین خلافت به حضرت علی (ع) رسیده بود.
وی با بیان این‌که در این زمان مباحث انحرافی در جامعه رواج یافته بود تصریح کرد: باید این جریانات که پس رحلت حضرت رسول(ص) به وجود آمده بود با یک ظرافت خاصی پیگیری شود و آن ظرافت خاص از سوی امام حسن مجتبی(ع) که دارای علم و حلم خاصی بودند انجام شد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) با وجود صحبت‌های ناروا و برخوردهای ناجوانمردانه حکومتی‌ها سراسر حلم بود.
وی افزود: انحراف در زمان این امام همام به قدری جدی بود که ولایت و نبوت به خلافت تبدیل شده بود، ایشان در این دوران در نهایت صبر و بردباری تصمیم‌گیری کرده و به مهره‌سازی می‌پرداختند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده بیان داشت: امام حسن(ع) برای مهره سازی مردم را بر سر سفره محبت آورد و این مسأله یکی از برگ‌های برنده‌ای بود که امام حسن مجتبی به کار برد.
وی افزود: امام حسن(ع) با حلم و بردباری سفره‌های کریمانه را پخش کرد، دست فقرا و ایتام را گرفت و به همین دلیل به کریم اهل بیت مشهور است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: به دلیل انفاق‌، صدقات و انعام عمومی که امام حسن مجتبی در آن زمان برای تربیت نفوس انسان‌ها انجام داد توانست پایگاه‌های مقاومت ایجاد کرده و فرماندهانی تربیت کنند تا سربازان امام حسین(ع) در کربلا باشند.
وی با بیان این‌که یکی از مسائل که می‌تواند مردم را از راه حقیقی منحرف کند نخست قدرت و سپس پول و ثروت است افزود: باید اوضاع سیاسی آن زمان را تجزیه و تحلیل کنیم و شرایط امام حسن(ع) را در آن زمان بسنجیم.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده اظهار داشت: برای این‌که مردم را از ولایت جدا کنند افرادی را در زمان پیغمبر که خوش‌نام بودند با فرستادن کیسه‌های آرد، نان، پول، وعده دادن مقام به ویژه مقام‌های دولتی و خلافتی خریدند و حتی کسانی که خوش‌نام بودند برای این‌که از نام آن‌ها سوء استفاده کنند با پول و مقام آن‌ها را خریدند و شرایطی را برای امام حسن(ع) به وجود آوردند که چهره‌ها با رفتن پول و دادن قدرت زیر لاک نفاق پنهان شدند.
وی ابراز داشت: جبهه نفاق در زمان امام حسن(ع) به گونه‌ای شکل گرفت که گفتند اگر بخواهید ما یک شبه امام حسن را به شما تحویل می‌دهیم که این مسأله نشانه عدم شناخت ولایت است.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: اگر مردم ایمان و حقانیت را بشناسند سر سفره نفاق نمی‌نشینند و اگر مردم ولایت را به معنای واقعی کلمه درک کنند حاضر نیستند ولایت را با همه دنیا عوض کنند.
برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بخش مرکزی قم
به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم ویژه‌ای با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در مساجد شهری و روستایی بخش مرکزی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این مراسم معنوی در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور محبان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در مساجد شهر و روستاهای تابعه از سوی هیئات مذهبی و همچنین روحانیان مستقر روستاها برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
وی گفت: این مراسم با هدف بزرگداشت اعیاد مذهبی و نیز ایجاد فضای معنوی شاد در ایام میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در بین اقشار جامعه برگزار شده است.
وی افزود: در این مراسم‌ها روحانیان محترم مساجد به بیان ابعاد شخصیتی امام مجتبی(ع) پرداخته و روش‌های زندگی آن حضرت در مسائل اجتماعی، سیاسی، خانوادگی را به دوستداران آن امام همام تشریح کرده و خواستار به کارگیری این روش‌ها در زندگی خود شد.
در پایان این مراسم‌های پر فیض و معنوی مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداختند.
دیدار روحانی مستقر روستای گیو با رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد
حجت الاسلام سید محمدی روحانی مستقر روستای گیو با حضور در اداره تبلیغات اسلامی دستجرد با حجت‌الاسلام حسینی المدنی دیدار کرد.
در این دیدار ابتدا حجت‌الاسلام سید محمدی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی خود در روستا بیان کرد.
سپس حجت‌الاسلام حسینی المدنی ضمن تشکر از زحمات وی اظهار داشت: روحانی مستقر نماینده حوزه علمیه و اداره تبلیغات در روستا است و باید دلسوزانه در خدمت مردم و نظام اسلامی باشد و همه همت خود را در جهت بیان معارف دین به کار گیرد و از همه نخبگان و معتمدین روستا در این جهت استفاده کند.
بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از فعالیت‌های فرهنگی روستای لنگرود
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از فعالیت‌های فرهنگی روحانی مستقر روستای لنگرود بازدید کرد.
حجت‌الاسلام اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم به همراه حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس امور دفاتر این اداره کل از برنامه‌های حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر لنگرود در ماه مبارک رمضان بازدید کرد.
در این دیدار که مدیر کل تبلیغات اسلامی قم از یکی از کلاس‌های این روستا بازدید کرد مطالبی راجع به نقش قرآن در زندگی انسان بیان کرد.
حجت‌الاسلام اسکندری ضمن تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام حسنی از مردم و مسؤولان روستا خواست تا در برنامه‌های فرهنگی همکاری بیشتری با روحانی مستقر داشته باشند.
نشست رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با نماینده ستاد زکات
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با حجت‌الاسلام عباسی، نماینده ستاد زکات در بخش مرکزی دیدار کرد.
در این دیدار راه‌های توسعه فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم و تشویق آنان به این امر مهم دینی بررسی شده و قرار شد با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی قنوات مسؤولان ستاد زکات با روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان نشستی داشته باشند.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، روحانیان و مبلغان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ زکات دارند./907/پ202/ن
ارسال نظرات